Skyddsutrustning

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Ryggskena: Hur skall en ryggskena fungera min clover är böjbar i alla vinklar gör den verkligen någon nytta? Har fått för mig att en skena inte skall kunna gå å vinkla bakåt. Vilka skenor är på top10 nu till 2006 :3freak

Suspensuar: Om inte för impfaktorn för brudarna i depån så börjar jag nog överväga detta ifall en tank skulle komma ivägen vid en ev. vurpa. Finns det nått som lämpar sig för detta ändamål tycker skinnstället sitter så tajt som det gör men nått borde man ju få ner. :gnissla

MostWanted skrev:
Ryggskena: Hur skall en ryggskena fungera min clover är böjbar i alla vinklar gör den verkligen någon nytta? Har fått för mig att en skena inte skall kunna gå å vinkla bakåt. Vilka skenor är på top10 nu till 2006 :3freak

Suspensuar: Om inte för impfaktorn för brudarna i depån så börjar jag nog överväga detta ifall en tank skulle komma ivägen vid en ev. vurpa. Finns det nått som lämpar sig för detta ändamål tycker skinnstället sitter så tajt som det gör men nått borde man ju få ner. :gnissla

Ryggskyddet ska väl egentligen skydda mot direkta slag, dvs fördela kraften över större yta, och absorbera en viss del. Mitt skydd går att böja en del bakåt, och det är inget som oroar mig. Jag tror det skulle vara värre om det var helt stumt!

Susp har diskuterats förr, och dom flesta hade vanliga hockeysuspar om jag inte missminner mig! :) Jag ska själv inhandla en till sommarn, även om jag mest åker gata, och nån bankörning för skojs skull, man ska vara rädd om paketet :hihi

Du kan juhe alltid springa ner till sportaffären, och inhandla dig en "hockeysusp" då får du nog många depå brudar :lol

min skena går att rubba minimalt bakåt och bara precis vid vridpunkten eller va man ska säga..går att böja mer i sidled just där oså..susp har inte jag tänkt köra med faktiskt kasnke dumt kanske inte vem vet..säkerhet först men de ska va nåtsånär bekvämt tror inte de blir de blir alls..

Har också funderat över susp. men många säger att det är väldigt obekvämt ? Hursomhelst har stadium för 150-300 :- ..

MostWanted skrev:
Halvarssons ryggskena är den som vunnit i tester. Slimad och ska enligt test ge bästa skyddet...
Kommer inte ihåg var och när det testades dock.

34311-2810218.jpg

Ett sånt här lär man väll aldrig få plats med under stället?

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda