Skyddsutrustning vid test av mc?

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08
Jobbar eftermiddag idag och när jag kom hit till jobbet så får jag se en Busa komma i full fart på tokvarv.. Och på busan så satt en grabb utan vare sig hjälm eller någonting annat i skyddsväg?
Han drog ett par varv nere på vändplanen som värsta roadracing grabben för att sen dra i väg på bakan.. då til min fråga: Är det bara jag som har full skyddsutrustning på mig, när man provar någon hoj som man ska köpa eller bara testa?

Jobbar eftermiddag idag och när jag kom hit till jobbet så får jag se en Busa komma i full fart på tokvarv.. Och på busan så satt en grabb utan vare sig hjälm eller någonting annat i skyddsväg?
Han drog ett par varv nere på vändplanen som värsta roadracing grabben för att sen dra i väg på bakan.. då til min fråga: Är det bara jag som har full skyddsutrustning på mig, när man provar någon hoj som man ska köpa eller bara testa?

Även jag har full stridsmundering. Senast var i söndags då jag provade en hoj i kalmar.

//KaliZ

2863990 Jobbar eftermiddag idag och när jag kom hit till jobbet så får jag se en Busa komma i full fart på tokvarv.. Och på busan så satt en grabb utan vare sig hjälm eller någonting annat i skyddsväg?
Har man nåt värt att skydda innanför pannbenet så talar det som finns där om för en att skyddsutrustningen ska vara på...

Förstår inte ens varför de skulle släppa iväg folk för provkörning utan hjälm?

Låter sjukt jag åker inte ens ner och köper mjölk utan minst skyddsjacka och givetvis hjälm och handskar!

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026