Skyddsutrustning enl. wikipedia

I Americat åker de ju i t-shirt och avklippta jeans! :fakta

Ja, där funkar det. Men här har vi annan asfalt, andra typer av träd och stenar och helt andra bilar, så vi måste ha skinnställ och hjälm.

Det som stör mig mest är statens slapphänta hantering av den mjuka, fluffiga säkerhetsasfalten. :rolleyes:

Ok att de inte byta ut ALLA stenar mot dummies( :mad: )men de närmast E-vägarna kan man ju tycka att de skulle ta!

Varför inte uppdatera infon då om du vet bättre? Det är så Wikipedia är tänkt att fungera.

Hur funkar wikipedia egentligen, kan man bara ta bort info som man tycker e dålig, i detta fall en bild?
Å bara lägga till en bättre?

Hur funkar wikipedia egentligen, kan man bara ta bort info som man tycker e dålig, i detta fall en bild?
Å bara lägga till en bättre?

Just precis.
Ändringarna loggas dock och kontrolleras (oftast) av utsetta moderatorer, så lägger du upp trams kan du räkna med att det försvinner rätt kvickt.

Min skyddsutrustning som håller på att uppdateras inför denna säsong. Först köpte jag riktiga öronskydd för mc, www.earfoon.se, sen blev det ny hjälm, Shoei xr 1000, sen blev det rygg/bröstskydd från dainese och så har jag ett tandskydd, såklart, eftersom jag tillverkar sådana, men nu säger jag till mig själv: -Vad håller jag på med, ska jag ut i strid eller...Visst det är bra med skydd och jag kommer säkert att köra mycket fortare nu när jag är så skyddad, eller? Mina inre organ har ju inga skydd! Vad händer med njurar, lever etc om det blir hastigt stopp? Konkusion! Nåja, ett bra skydd är ett bra omdömme, så, det ska bli härligt när våren kommer.

Slutsats: Man blir ett snyggare lik i skinnställ.

Finns inget skinn i världen som gör att du överlever en lastbilsfront i 150km/h. Sen kan kan det ju vara skönt att ha lite extra skinn att nöta bort vid en lättare marksyning då skrubbsår GÖR ONT att skrubba på sjukhuset.:gnissla

Slutsats: Man blir ett snyggare lik i skinnställ.

Finns inget skinn i världen som gör att du överlever en lastbilsfront i 150km/h. Sen kan kan det ju vara skönt att ha lite extra skinn att nöta bort vid en lättare marksyning då skrubbsår GÖR ONT att skrubba på sjukhuset.:gnissla
Det blir om inte annat lättare för räddningstjänsten att ta rätt på kladdet om det är instängt i ett skinnställ! :tummenupp Man kanske skulle begära att få bli begravd i stället om olyckan skulle vara framme, för att bespara nån stackare jobbet att ta av det? :va

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti