Skyddsutr??

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
Jag undrar om det finns några lösa höft skydd som man kan ha under byxorna?? Åker med sinisalo väst och lösa knäskydd nu....men skule kännts skönt att ha nått över höfter och lår oxå. Skinnställ vill jag inte ha...visst det är bäst och säkrast men oxå obekvämast och styggast. Nån som har nått tips om vart man kan hitta ett typ "höftskydd"

Dainese har typ shorts med höftskydd inbyggda. Kolla Lelles crosskatalog eller liknande.

Dainese höftskydd är lite skumma, sitter med hängslen och sånt. Kolla på KTM.se, de har några shorts med skydd i som verkar hyfsade.

Annars brukar ju innebandymålvakter och liknande använda höftskydd ibland, vet att det finns såna med, hjälper väl bättre än inget. De borde finnas att köpa på Intersport, Team Sportia eller Stadium.

Emmi skrev:
Dainese höftskydd är lite skumma, sitter med hängslen och sånt. Kolla på KTM.se, de har några shorts med skydd i som verkar hyfsade.

Annars brukar ju innebandymålvakter och liknande använda höftskydd ibland, vet att det finns såna med, hjälper väl bättre än inget. De borde finnas att köpa på Intersport, Team Sportia eller Stadium.

Det har du rätt i...ska springa in på nån sport affär vid tillfälle och kolla...Tackar!

Har kollat på KTM "Shorts" dom verkar ju rätt bra, smidiga och så...men hur beställer man därifrån??

Last edited:
Beställ via Lelles, bara att ta artikelnumret från KTM.se och söka på Lelles webshop sen! De är rätt dyra dock, tror att de ligger på 711 kr.

Dainese skrev:
Jag undrar om det finns några lösa höft skydd som man kan ha under byxorna?? Åker med sinisalo väst och lösa knäskydd nu....men skule kännts skönt att ha nått över höfter och lår oxå. Skinnställ vill jag inte ha...visst det är bäst och säkrast men oxå obekvämast och styggast. Nån som har nått tips om vart man kan hitta ett typ "höftskydd"
Jag har själv funderat lite över T Pro's grejor. I något nummer av Supermoto Magazine förra året så testades dom och fick bra betyg.

Ser bra ut men det finns ingen ÅF i Sverige som har något hemma i lager. Jag ringde och kollade med dom som finns listade på siten.

.

Jag köpte lösa reservskydd och sydde fast inne i endurobyxorna (björntråd). Fungerade riktigt bra. Men det finns riktiga grejer att handla som nämnts redan i den här tråden...

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back