Skyddsmask

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Någon som har en Skyddsmask för å låna ut så jag kan göra glasfiberkåpor till vårat lådbilsbygge till redbull lådbilsrally??

Last edited:
Jag tror ingen vill låna ut sin mask och låta någon annan flåsa och drägla i den. Köp en egen istället, dom kostar 149kr på Biltema, och dom gör definitivt jobbet,

jo... det finns olika filter som är klassade efter den förorening dom ska stänga ute... men vet inte om Biltemas fixar det

så en sån räcker mot det giftiga polyester och glasfibret?
Jag har använt en sån i många år när jag använder polyester, och jag har aldrig känt någon som helst polyesterlukt när jag har masken på mig. Eftersom det är dom aromatiska kolvätena som är farliga och filtren har en viss klassning känner jag mig fullkomligt trygg med den. Men jag har en annan mask, med andra filter, när jag slipar glasfibern, det är ju som sagt olika typer av föroreningar. När polyestern har härdat är den ju ofarlig, då är det glasfiberflingorna som är farliga.

Har du aldrig slipat glasfiber förut så rekommenderar jag vinylhandskar och täta, heltäckande kläder, annars känns det som att du har rullat dig i brännässlor när glasfiberbitarna tränger in i huden :(

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back