Skyddskläder=Jeans?

Om man nu inte ska ha byxorna till stället så är nog ändå jeans de bästa man kan ha. Jag klotade med jeans (ryggskydd, handskar etc i övrigt) o hade jag haft ett par tunna bommulsbyxor (ok, jeans är också bomull men...) hade jag nog fått transplantera lite hud på höft o lår. Där jeansen inte höll var på knät, går en söm över knäna där som sprack så jag fick fyra stygn, förmodligen så var det knät som tog första smällen när jag välte. Annars bara nåt blåmärke så jeans är inte så illa för skrapskador som man skulle kunna tro. Nu gick det inte jättefort iofs, kanske 60-70 km/h

Åker 95% med skinnställ, ngn gång utan för att bada eller köpa en liter olja eller så. Åkte kull med min gamla 750 med bara skinnjacka och jeans, 50-60 km högst, köttsår på höften när jackan gled upp.

Det som jag inte förstår är när man tycker det är normalt att åka "aktivt" i jeans med motiveringen att man kör så lugnt. Men folk får åka som dem vill ... :D

Var o en väljer själv, jag känner mig helt enkelt inte säker utan full utrustning.. och då låter jag hellre bli!! ...en gång i tiden så kunde jag sätta på krukan och vara odödlig, men den tiden är förbi...

//gammal och klok vid 18års ålder :hihi

sgtpepper skrev:
Jag kör med ryggskydd, jacka, handskar och hjälm samt jeans inne i stan när jag ska till jobbet eller liknande. Visst är det dumt, men hastigheten är sällan över 60 och det är helt enkelt mycket smidigare. Sen är det väl helt upp till föraren? Vill någon åka helt näck så är det väl hans problem?

Åka näck lär ju en medlem här på sporthoj snart få göra om inte hans idé att aktien pricer skulle stiga med hundra % på ett år, från det datum han skrev det till idag har den gått upp 0,7 % å det e ju inte mycket att hänga i granen.
Så snart blir det naken körning av. :rofl

// TOK :fyllisar

Är ni så jävla lata så ni inte kan ta på er stället så ska ni fan inte åka hoj heller.
Det är inte så jävla kul att städa upp efter någon som har vägrat ha ordentlig utrustning på sig. Gå till en nyckelmakare och lägg handen på hans slip så ska ni få se på grejer. :kocko

// V

acura skrev:
Hörde utav en som säjler mc-kläder att ska man åka i jeans så kan man lika gärna ta av byxorna. Då jeanstyget ska vara riktigt jävligt på att bränna fast i huden vid en krash.

//En tråkig jävel som tar på skinnet när han åker till affären.

Det brände inte fast på mig när jag vurpade, blev mest vanliga hål. Låter konstigt att det skulle bränna fast då det inte är ett konstmaterial som Nylon.

Inte för att jag tvivlar på att riktiga MC brallor är många gånger bättre i kraschsituationer...

Folk som kör i jeans o t_shirt har förmodligen aldrig kört omkull, och ska heller inte kalla sig för motorcyklist. :arsele
Möjligen håjåkare, med benämning på åkare.
Kör man hoj, skinn på, annars finns risk för skinn av..... :lol :lol

kolla vad Ghostrider har på sig när han kör... Ghostrider = Respekt :Bugar

han använder svarta skinnkläder, så det bevisar väl det mesta.....

TokJohan skrev:
Åka näck lär ju en medlem här på sporthoj snart få göra om inte hans idé att aktien pricer skulle stiga med hundra % på ett år, från det datum han skrev det till idag har den gått upp 0,7 % å det e ju inte mycket att hänga i granen.
Så snart blir det naken körning av. :rofl

// TOK :fyllisar
Hoho, men han kanske är näck på avataren. En såndäringa naturist :banana :3freak

Självklart, det är därför ROSSI o BIaggi ode andra kör i skinn ??? :kocko

Men jävlar vad många förståsigpåare det finns som känner att dom har något slags ansvar att tala om för andra hur dom skall klä sig i någon slags trafiksäkerhetsmässig anda. Borde ni inte i så fall tjata på alla sporthojare som skryter om wheelies, 250+ km/h och annat trafikfarligt? Newsflash: sånt är också farligt... :kocko

Jag kör i jeans när jag känner för det inne i stan, hastigheten är då sällan över 60 km/h, visst är det farligt, men det är farligt att gå över övergångsstället också. (och nej Zeb_Macahan, "vips nu kör jag en wheelie i 200 knyck" är inte något jag brukar känna i Stockholms stadstrafik).

sgtpepper skrev:
Men jävlar vad många förståsigpåare det finns som känner att dom har något slags ansvar att tala om för andra hur dom skall klä sig i någon slags trafiksäkerhetsmässig anda. Borde ni inte i så fall tjata på alla sporthojare som skryter om wheelies, 250+ km/h och annat trafikfarligt? Newsflash: sånt är också farligt... :kocko

Jag kör i jeans när jag känner för det inne i stan, hastigheten är då sällan över 60 km/h, visst är det farligt, men det är farligt att gå över övergångsstället också. (och nej Zeb_Macahan, "vips nu kör jag en wheelie i 200 knyck" är inte något jag brukar känna i Stockholms stadstrafik).

200+ inne i stan är väl inget ovanligt, på slangen

Jag kör i bara ryggskydd, skinjacka, handskar och hjälm när jag kör till skolan.(Ja, jag har byxor, kallingar mm) Men som Swedie sa: När man ska på lite längre turer så åker rubbet på.

johanrehn80 skrev:
200+ inne i stan är väl inget ovanligt, på slangen
Jo, för mig är det det. Men självklart ska man skita i körstil, om någon jävel åker i jeans så är han helt jävla mongo, kör han däremot i helställ och gör en snygg wheelie i 200 knyck på Götgatan, då är han kungen hela dagen. :3freak

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8