Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
enhjuling skrev:Ännu en tråd om hur folk är klädda................
Tänk om man brydde sig lika mycket om hur folk kör
Det är nog viktigare.... eller ??????
Då hjälper faktiskt inte helställ ändå...cRoC skrev:Även om man tar det lugnt som ni säger när man ska till ICA, så kan det fortfarande komma en rattfull jävel i 70 knyck och köra rakt in er!
Patrik skrev:Nja.. Lite svårare att påverka hur andra kör...
Enklare att påverka sitt eget skydd.
Riddick skrev:kanske lite OT, men är det ingen lag på att man ska ha skinställ eller liknande? eller så kanske de va så att försäkringen kräver att man ska ha det på sig för att få ut ersättning. Någon som vet hur det ligger till med det![]()
Silwer skrev:just för vurpor där man glider på marken är ju skinnmställ mycket bra, men vid krascher mot föremål o annat som nämns i tråden gör det ju inte sån stor skillnad.
Man blir inte odödlig för att man har det senaste superstället.
Zeb_Macahan skrev:Men man blir mindre dödlig... är inte det skäl nog?
//jaG
Silwer skrev:Du har ju sett inläggen om att de ska ha en sån hoj som du har för att wheela förbi bilköer. Sen skriver de att de ska ha ett superställ så de inte gör illa sig.
Det verkar som om de inte fattar att det inte är som att klä in sig i ett metallhölje där inget kan skada en.
Zeb_Macahan skrev:Vad dom ska ha en sån hoj som jag har till har väl lite med diskussionen om ställ eller jeans är "rätt".
Om man kör utan....
Om man kör ......
//jaG
flemming skrev:![]()
Äh vafa Arto Nykvist hoppade me sin kawa från holmenkollens 90m backe i badbrallor o det gick bra=coola kläder för coola tillfällen!
Bra va?
Flemming![]()
Personligen tycker jag tat ett fint ställ o alla skydd kan var en del av skyddet bara, det absolut bästa är att ta hjärnan med sig när man är ute och kör.Zeb_Macahan skrev:Att det inte alltid hjälper är jag fullt medveten om, men det skadar ALDRIG! med helt skyddsställ.
//jaG
Zeb_Macahan skrev:Åh, moppefuckot har vaknat.... halleluja...
Spara oss lite tid, läs bara istället för att skriva...alla blir gladare då....![]()
//jaG
Diversion skrev:Samma här +stövlar. Vill påpeka att det trots allt är en jävla skillnad på att ha full utrustning förutom att man åker i jeans och att som vissa köra i t-shirt och shorts.
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|