Tjenare!
Jag kör coss med denna typen av skydd. Och jag tycker att det är en markant skillnad mellan denna typen och det traditionella med skydd x100...
Västarna är skönare, JA, mjukare och mer följsamma, JA, skyddar lika bra, NEJ enligt min mening. ANledningen är just att skydden är mjukare, visst det är hårdplast. Men dom sitter inte på samma sätt, tex västen har inte skydd mitt på bröstet där dragkedjan sitter.
Men vad som skiljer de olika västarna ifrån varandra är svårt att säga. Men för ett så bra skydd som möjligt. Åk och känn på skyddet. Känn på plasten, är den hård? se till att den har skydd på så mycket av kroppen som möjligt och att bröst och rygg delen av skyddet är så mycket plast som möjligt...
Jag blev offer för ett skydd som inte skyddade. Min väst skyddade inte ordentligt över revbenen så jag stog på näsan och knäckte ett revben när jag fick styret i magen.
Kort sagt. Känn på skyddet! Så mycket plast som möjligt och så hård plast som möjligt. Det är mitt tips.
Sen får man ju själv avväga komforten vs skyddet. men jag väljer skydd alla dagar i veckan!
MVH