Skyddsfilm på tanken

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Letar för fullt
Har sett att vissa har satt dit en genomskinlig skyddsfilm på sidan av tanken på sina hojjar för att skydda när benen ligger emot där.. finns sådan att köpa någonstans eller va ska man använda för något?

//Johan

Jag har också handlat av dem , utan problem :tummenupp
Inget klister, bra passform. Se till att det är hyffsat varmt när du monterar dem. Dom kan dock tänjas ut om du tar av & på dem vid varje tvättning.

Jag köpte 3M-versionen och de monteras en gång och kan inte tas av.
Ha lite YES eller liknande i sprayflaskan när du monterar så går det lättare.

Jag har någon genomskilnlig skyddsfilm som man klipper och klistrar på. Finns hos vanliga MC-affärer. Funkar hur bra som helst, är pilligt att få dit men är man noggran så blir det jätteba. Syns om man kommer nära men det är inget man tänker på. Tyvär blev de lite konstiga när jag tvättade inför vinterförvaringen så jag får sätta dit nya till våren.

Lånar tråden en aning... Köpte ett tankskydd idag ( ryggrads modellen) hur sätter man dit den bäst? vanlig klister yta..

Cervantes skrev:
2056491 Lånar tråden en aning... Köpte ett tankskydd idag ( ryggrads modellen) hur sätter man dit den bäst? vanlig klister yta..

Inte så HÄR iallafall :D :rofl :hihi

Gör rent tanken där du ska sätta tankskyddet, och sätt dit den, ta bort sadeln om du vill att den ska sitta långt ner. Testa hur du vill ha den med skyddspappret på innan du bestämmer dig, sen e det bara att fläska dit den

Last edited:
eightball skrev:
2056505 Inte så HÄR iallafall :D :rofl :hihi

Gör rent tanken där du ska sätta tankskyddet, och sätt dit den, ta bort sadeln om du vill att den ska sitta långt ner. Testa hur du vill ha den med skyddspappret på innan du bestämmer dig, sen e det bara att fläska dit den

Kanon! ska ut och testa senare! om det blir fel går det att få bort skiten då utan att få med lacken??

@ länken :rofl :rofl

TM skrev:
2056145 Jag har också handlat av dem , utan problem :tummenupp
Inget klister, bra passform. Se till att det är hyffsat varmt när du monterar dem. Dom kan dock tänjas ut om du tar av & på dem vid varje tvättning.

3M versionen fattar jag
men hur funkar den man kan ta bort, sitter den verkligen bra
om man tagit bort den några gånger :confused:

Duccekungen skrev:
2056647 3M versionen fattar jag
men hur funkar den man kan ta bort, sitter den verkligen bra
om man tagit bort den några gånger :confused:

Är underlaget rent + att man trycker ut alla luftbubblor så sitter det ordentligt sedan det torkat (tål tvätt). Den solskyddsfilm som man b la används till bakrutor på bilar fungerar på samma sätt.
Själv använde jag en knivsudd diskmedel i vattnet som jag strök på underlaget med, för att lättare kunna pressa ut luftbubblorna med en gummiskrapa.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D