supermoppe
Men i min värld...
Har ni nått tips på hur man ska skydda hojen mot salt när man är ute och åker? Duscha hela hojen i diesel eller nått? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

1. Undvika att köra på stranden på sommaren.
2. Ställa in hojjen på vintern.
3. Tvätta efter körning.
Det svarade ju inte direkt på frågan.
Varför ska jag ställa in hojen på vintern?1. Undvika att köra på stranden på sommaren.
2. Ställa in hojjen på vintern.
3. Tvätta efter körning.
Sen har man problemet att det kommer bli en skridskobana på gräsmattan efter ett tag. 
Den där verkar ju riktigt vettig. Lite dyr bara.ACF50 ska vara bra, vet dock inte var du kan köpa i Sverige.
Köp sån där ml olja från biltema - typ tunnflytande rostskyddsbehndlingfsolja.
Spraya ned hela hojen med detta - tvätta den innan.
Sen tvättar man den på våren me lacknafta för att få väck skiten.
Man behöver inte tänka på tvätt under vintern - skall man tvätta den lite kan man blåsa av den med försiktigt mehögtryck utan nått kem så inte ml oljan försvinner bara.
Det sista man ska göra är väl att tvätta hojen med VARMT vatten? Saltet reagerar ju gött mycket fortare när det är varmt än kallt. Spola av med kallt är nog vad jag skulle göra efter körning..
Helst undviker jag det om det går eftersom hojen blir både kladdig och skitig.Dränk hojen i WD-40. Kanske inte så miljövänligt, men effektivt och hyfsat lätt att tvätta av.
Det är väl när hojen står i värme under en längre tid som det är värre med saltet eftersom det snabbare reagerar med metallen?Det sista man ska göra är väl att tvätta hojen med VARMT vatten? Saltet reagerar ju gött mycket fortare när det är varmt än kallt. Spola av med kallt är nog vad jag skulle göra efter körning..
Tanken med varmvattnet är att saltet snabbare ska lösa upp sig och följa med ner på backen.
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller