Skydd?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vad har man på sig när man kör supermotard egentligen? Det ska ju skydda bra, vilket är det viktigaste. Men man har väl inte skinnställ? Crosskläder som vissa har kan ju inte skydda ett piss!

jag kör i helt skinnställ... Alla som tävlar har fullt skinnställ oxå

skinställ är det bästa som du kan ha på dig

ifall du tycker att det ser konstigt ut så kan du ju ta på dig en tröja över skinstället

Crosstövlar, helt skinnställ, ryggskena, riktiga handskar (INTE crosshandskar) och en redig hjälm med goggels...

cRoC skrev:
Vad har man på sig när man kör supermotard egentligen? Det ska ju skydda bra, vilket är det viktigaste. Men man har väl inte skinnställ? Crosskläder som vissa har kan ju inte skydda ett piss!

och gärna kompletterat med bröstplatta (gör ont att få en styrända rakt i bröstkorgen) och knäskydd som förhindrar slag och vridning mot knäna bättre än vad skinnstället gör.

TomK skrev:
och gärna kompletterat med bröstplatta (gör ont att få en styrända rakt i bröstkorgen) och knäskydd som förhindrar slag och vridning mot knäna bättre än vad skinnstället gör.
Fast det är ju inte alla "förunnat" att ha plats med en bröstplatta innanför skinnet som du Tom :D

I övrigt håller jag med mr_muppster...

Fast när jag ska köra riktigt så kör jag faktist med knäskydd under skinnstället...

Åsså har jag faktist en sk. saftey jacket så lite skydd har jag allt i bröstet med..

I övrigt håller jag med sugermono som håller med mig.. ;)

Supermoto skrev:
Fast det är ju inte alla "förunnat" att ha plats med en bröstplatta innanför skinnet som du Tom :D

I övrigt håller jag med mr_muppster...

mr_rockster skrev:
Fast när jag ska köra riktigt så kör jag faktist med knäskydd under skinnstället...

Åsså har jag faktist en sk. saftey jacket så lite skydd har jag allt i bröstet med..

I övrigt håller jag med sugermono som håller med mig.. ;)
Mitt otroliga raceställ har ju rätt mkt vaddering överallt så jag har eg. mer skydd jag oxå. Plus att det sitter rätt rejäla benskydd insydda.

"sugermono", hehe :D

Mitt ställ har alla skydd som ditt ställ har, fast de e lite tjockare, bättre åsså har jag några extra... ;)

Det är så bra så jag skadar mig inte ens när husabergen kastar av mig =)

- Johan

Supermoto skrev:
Mitt otroliga raceställ har ju rätt mkt vaddering överallt så jag har eg. mer skydd jag oxå. Plus att det sitter rätt rejäla benskydd insydda.

"sugermono", hehe :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back