Skydd för ljudämparna?

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Vad ska man använda för att bäst skydda ljuddämparna vid eventuellt ned lägg av motarden på asfalt? Det är ju lätt att dom blir skrapade annars...

Som LF sa,en vanlig trädgårds-slang med en slangklämma i.Finns ju lite olika färger på slangen att välja imellan.Min har suttit hela sommaren utan att smälta.

Långa farbron skrev:
Har du hyfsat rätt inställd hoj så blir det ju inte varmare än att du kan ta på slutburken.

Nån bild kanske?

Långa farbron skrev:
Har du hyfsat rätt inställd hoj så blir det ju inte varmare än att du kan ta på slutburken.

:fakta
Beror faktiskt på vad man har för dämpare. Själv har jag rensat min ena och fixat om den till raktigenomtyp med dämparull. Den blir ljummen vid hård körning medan den andra orginaldämparen med nån konstigt system utan dämparull blir riktigt varm, antagligen så varm att den smälter plast. Så det så! :) :hihi

Nexor skrev:
:fakta
Beror faktiskt på vad man har för dämpare. Själv har jag rensat min ena och fixat om den till raktigenomtyp med dämparull. Den blir ljummen vid hård körning medan den andra orginaldämparen med nån konstigt system utan dämparull blir riktigt varm, antagligen så varm att den smälter plast. Så det så! :) :hihi
Håller med.
Originaldämparen på husan blir riktigt varm medans titanpipan jag har på nu knappt blir fisljumen.

Titan- eller kolfiberdämpare är bäst tack vare att de håller sig svala, men för den som kör med budgetgrejer ( :D ) så går det alltid att lägga två-tre kronor extra på att köpa värmetålig gummislang. Sådant som används för bilmotorer o.d.

TomK skrev:
Titan- eller kolfiberdämpare är bäst tack vare att de håller sig svala, men för den som kör med budgetgrejer ( :D ) så går det alltid att lägga två-tre kronor extra på att köpa värmetålig gummislang. Sådant som används för bilmotorer o.d.

Armerad bensingslang körde jag med. Jag kan dock inte uttala mig om tåligheten vid en krasch eftersom det aldrig provades. Värmen tålde den både på originalburken och Akrapovic-burken på min 660.

//Eric

DR-Zätare skrev:
Armerad bensingslang körde jag med. Jag kan dock inte uttala mig om tåligheten vid en krasch eftersom det aldrig provades. Värmen tålde den både på originalburken och Akrapovic-burken på min 660.

//Eric

Fungerar utmärkt att krascha med. Jag vet :hihi

Blev ju bra!! .............till slut

Armerad luftslang! :yoparty

ps. har några meter över om ngn vill köpa... :D

Bifogat

• 660 002.jpg
    660 002.jpg
    89.6 KB · Visningar: 87
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...