Skydd av ljuddämpare.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Nu är det dags att ta tag i "lärasigkörapåbakhjulet"-delen av motardägandet och då känner jag för att kraschsäkra hojen lite bättre.

Har monterat skateboardhjul i axlarna och satt på Racetemas handtagsskydd. Det som återstår är ljuddämparen. Hur har ni gjort? Dom flesta verkar ju köra någon form av tjockare, svart gummislang (bränsleslang?) men hur fan fäster man den? :va

Racetema säljer silikonslang i lagom dimension i olika färger som ser bra ut och är lite glattare när den ska glida mot asfalten :tummenupp

Stor slangklämma inuti slangen

Nu förstår jag fan inte. :brinnerup

Racetema säljer silikonslang i lagom dimension i olika färger som ser bra ut och är lite glattare när den ska glida mot asfalten :tummenupp

Hm. Jag lyckas fan inte hitta den. Den enda silikonslang jag hittar på Racetema är deras dumpventilsslangar. Dessa är dock 32 mm i ytterdiameter. Lite väl jefvla stort. :gnissla

Last edited:
Nu förstår jag fan inte. :brinnerup

Hm. Jag lyckas fan inte hitta den. Den enda silikonslang jag hittar på Racetema är deras dumpventilsslangar. Dessa är dock 32 mm i ytterdiameter. Lite väl jefvla stort. :gnissla

Sablarrrrrrr... inte silikon, PVC. Sorry.
clicky linky

Klipp slangen typ en dec kortare än omkretsen på dämparen. Dela klämman och stick in den i slangen. Slå ihop allt runt dämparen med själva skruven placerad så den inte tar i däcket när den fjädrar ihop.

Bifogar bild på min gamla 650, lämpligt nog ger en bild vy över både in- och utsida av slangen :D

Bifogat

• DSC00352_.JPG
    DSC00352_.JPG
    206.1 KB · Visningar: 159
Sablarrrrrrr... inte silikon, PVC. Sorry.
clicky linky

Klipp slangen typ en dec kortare än omkretsen på dämparen. Dela klämman och stick in den i slangen. Slå ihop allt runt dämparen med själva skruven placerad så den inte tar i däcket när den fjädrar ihop.

Bifogar bild på min gamla 650, lämpligt nog ger en bild vy över både in- och utsida av slangen :D

Fifan vad pedagogisk du är! Tackar. :tummenupp

Slang väljer du själv färg osv sen en slangklamma som räcker runt.
dämparen.

Jag rekomenderar en armerad slang som tål lite spö om du klotar:tummenupp

Klart

Bifogat

• slang.JPG
    slang.JPG
    190.5 KB · Visningar: 84
  • slamng.JPG
    slamng.JPG
    149.5 KB · Visningar: 87
Back