Skuvdragare och elhandverktyg batterier

calle.th

Medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
CB 1300
Hellöj!
har en gammal hederlig Hattahichi skruvdragare som jag är jättenöjd med.
dock med NIMH batterier som är tvärslut.
Har letat överallt efter ersättningsbatterier till denna gamla trotjänare, problemet är att vart jag mig på internet vänder, kostar dom skjortan överallt. inte direkt billigt på Ebay heller.

ska man verkligen behöva dra sig till BauHaus, Jula eller motsv. för att skaffa en ny för mindre pengar än vad ett par batterier till min gamla kostar?

tycker de e förjävligt, hur miljövänligt kan en sån sak vara? :dummer

Enig, har samma sits. Sitter med ett antal Makitor som batterierna är på upphällning på. Blev billigare att köpa ytterligare en Makita med två batterier än att köpa lösa extra batterier. Så nu har jag tre....

Det känns lite märkligt.

har du många batteri så kan du öppna dem mäta samtliga celler och sen matcha de bästa cellerna till ett kanske helt okej paket

Enig, har samma sits. Sitter med ett antal Makitor som batterierna är på upphällning på. Blev billigare att köpa ytterligare en Makita med två batterier än att köpa lösa extra batterier. Så nu har jag tre....

Det känns lite märkligt.

När jag köpte mina Makitaverktyg från Toolking så la jag till batteri och fick pröjsa $70 för det... tycker jag är ett bra pris i alla fall.

EDIT:
$83 kostar det tydligen nu.
http://www.toolking.com/catalog/pro...30-18-volt-lithium-ion-battery/category/4183/

Last edited:
När jag köpte mina Makitaverktyg från Toolking så la jag till batteri och fick pröjsa $70 för det... tycker jag är ett bra pris i alla fall.

EDIT:
$83 kostar det tydligen nu.
http://www.toolking.com/catalog/pro...30-18-volt-lithium-ion-battery/category/4183/

Tack för länken, nu vet jag vart jag ska beställa en ny skruvdragare!

Om någon är sugen på att beställa med några batterier eller så kan ni skicka pm, jag kommer nog kasta iväg en beställning därifrån i veckan. Kan vi dela på frakten (kör långtradare till gbg & malmö 2ggr / månad)

tycker de e förjävligt, hur miljövänligt kan en sån sak vara?

Tycker det är piss och skit! Samma sak med skrivare, patronerna är dyrare. Är ingen stenhård miljökämpe men nån jäkla måtta borde det vara.

Kolla på ica maxi :va säljer hitachi dragare här i stan, kanske har passande batteri till ok pris.

Tack för länken, nu vet jag vart jag ska beställa en ny skruvdragare!

Om någon är sugen på att beställa med några batterier eller så kan ni skicka pm, jag kommer nog kasta iväg en beställning därifrån i veckan. Kan vi dela på frakten (kör långtradare till gbg & malmö 2ggr / månad)

Har beställt därifrån ett par ggr och är jättenöjd.
Sen att frakten går från USA´s västkust till Sverige på ca 24h gjorde inte saken sämre... ja, om det inte vore att det sen tog 3 dagar för paketet att fraktas från Arlanda till Sollentuna (en hiskelig sträcka på ca 3mil).

tycker de e förjävligt, hur miljövänligt kan en sån sak vara?

Tycker det är piss och skit! Samma sak med skrivare, patronerna är dyrare. Är ingen stenhård miljökämpe men nån jäkla måtta borde det vara.

Kolla på ica maxi :va säljer hitachi dragare här i stan, kanske har passande batteri till ok pris.

Skrivarpatroner/toners är typ halvtomma när de kommer med en skrivare... så det stämmer inte riktigt.

Har beställt därifrån ett par ggr och är jättenöjd.
Sen att frakten går från USA´s västkust till Sverige på ca 24h gjorde inte saken sämre... ja, om det inte vore att det sen tog 3 dagar för paketet att fraktas från Arlanda till Sollentuna (en hiskelig sträcka på ca 3mil).

Skrivarpatroner/toners är typ halvtomma när de kommer med en skrivare... så det stämmer inte riktigt.

Efter ett drygt decennium i branschen så är jag benägen att anse det vara lite av en skröna. Om det inte är lexcrap vi pratar om..

Efter ett drygt decennium i branschen så är jag benägen att anse det vara lite av en skröna. Om det inte är lexcrap vi pratar om..

Tonern till min HP laser på jobb finns som både 2500 sidor och 5000 sidor. Produkten är identisk bortsett från att där är dubbelt så mycket pulver i den ena som då nästan är dubbelt så dyr givetvis.....

Brother HL2035 är en utmärkt laser för hemmabruk och kostar idag 649kr på CDON. Tonern till samma skrivare kostar idag hos CDON 659kr...

Det är ju ganska vagt att ha jobbat i branschen i drygt ett decennium. Menar du datorbranschen då eller.

Oavsett vad så vet jag att en del datortidningar har fått svar från skrivartillverkare där dom faktiskt säger att det är så att man får ut färre utskrifter från den patron som levereras i skrivaren.
Exempelvis så har HP:s ansvarige för bläckpatroner i norden sagt att dom skrivare som man levererar ut är försedda med hälften så stora patroner som dom du sen köper i butik när du fyller på.
en del av motivet är prispress. Mindre bläck kostar mindre pengar.

Att det sedan är mer i patronerna när man köper nya hänger ju ihop med att kunderna faktiskt frågar hur mycket det kostar för en utskrift.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back