Skurna slicks på gata?

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Hittade inget när jag sökte.
Funkar skurna slicks på gata? Kör på racekörda rennsport nu.
Hur stor är skillnaden? nåt jag ska se upp med? Finns olika typer av slicks?
Hur stor är skillnaden mot rennsport på gata?

Köp inte racedäck. Kräver tuff körning på bana innan de får rätt temp. Blir hala på vanlig landsväg annars.

kraschandburn skrev:
Köp inte racedäck. Kräver tuff körning på bana innan de får rätt temp. Blir hala på vanlig landsväg annars.

Men de är ju skurna så de får upp tempen bra ändå?

Hej...

Varför skurna slicks för??Köpt inte race däck???Race körda Rennsport är absolut det bästa du kan ha...mfl märken naturligtvis..
Behöver ingalunda hård körning för att fungera...Naturligtvis för att få race temp på dem behövs däckvärmare och race tempo...och troligtvis så kommer du inte i närheten av detta på din gathoj..så därför duger de, vet detta efter som jag har sålt massor av beggade racedäck till gatknuttarna hemma här å de är super nöjda...många mil för lite pengar...

Så de får inte upp tempen ordentligt trots att man skär i dom?
Grejen är att jag har rätt hög konsumption på däck, och skurna slicks är billigare än begagnade rennsports.

hej...mönstret har inget med at göra hur snabbt de får temp..det är ju gummiblandningen...vad får du ge för ett par beggade Rennsport???

aron... skrev:
hej...mönstret har inget med at göra hur snabbt de får temp..det är ju gummiblandningen...vad får du ge för ett par beggade Rennsport???

Inte? Trodde det bildades rörelser i däcket som fick upp temperaturen?
Ger 1500 paret, har du bättre erbjudande?

Hej...nej inget sånt, ta ett par super soft slicks tex..mycke fortare varmt än tex ett par medium Rennsport.. så det har inge med mönstret att göra..1200:- tar jag, DÅ jag har några,har gatknuttar på rad efter race helger...

Ni har inte sett PLM köra. Hans problem är nog inte att få upp tempen i däcket, utan snarare tvärtom - få däcket att räcka mer än en kväll... ;).

PLM: Tyvärr kommer du inte få något riktigt vettigt svar av någon, för de flesta går på hörsägen i detta fall. Köp ett och pröva. Det kan inte gå mer än åt helvete. (Körde inte Danne på slicks för några onsdagsträffar sedan? Han blev stoppad på Tyresö och fick ombesiktning pga det? Kolla PMC forumet. Fanns en story där)

Jag har tyvärr inga fler bakdäck att sälja till dig PLM! :hihi

Säger som Freppa, köp å prova!

Oj, här var det många olika bud. Så här ligger det till:

De Pirelli eller Metzeler slicks jag och många fler kör på är precis samma däck som Supercorsa eller Rennsport. Samma stomme och samma gummiblandning. Med andra ord fungerar dom precis lika bra som ovan nämnda gatgodkända däck. Sen är det som du skriver att mönster i däcket gör att gummit rör sig mer och snabbare får upp temperaturen.
Pirelli och Metzeler (samma däck för övrigt) fungerar riktigt schysst även innan dom blivit helt varma, till skillnad från t.ex. Michelin Pilot Race som är riktigt lurigt i början.

Och i detta läget kan jag även passa på att meddela att jag har en hel hög hyffsade slicks liggandes som säljs till bra pris. Vill du ha flera stycken kan jag nog tom investera i en däckskärare så är dom skurna och klara vid leverans.

Don Quixote skrev:
Oj, här var det många olika bud. Så här ligger det till:

De Pirelli eller Metzeler slicks jag och många fler kör på är precis samma däck som Supercorsa eller Rennsport. Samma stomme och samma gummiblandning. Med andra ord fungerar dom precis lika bra som ovan nämnda gatgodkända däck. Sen är det som du skriver att mönster i däcket gör att gummit rör sig mer och snabbare får upp temperaturen.
Pirelli och Metzeler (samma däck för övrigt) fungerar riktigt schysst även innan dom blivit helt varma, till skillnad från t.ex. Michelin Pilot Race som är riktigt lurigt i början.

Och i detta läget kan jag även passa på att meddela att jag har en hel hög hyffsade slicks liggandes som säljs till bra pris. Vill du ha flera stycken kan jag nog tom investera i en däckskärare så är dom skurna och klara vid leverans.

Låter härligt! Vad vill du ha för några bakdäck? Du kan pm:a

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...