Skuren cross

Tjena!

Nu har min kolv skurit, och cylindern måste säkert in på nikalisering.

http://i19.tinypic.com/2qvxv84.jpg

http://i16.tinypic.com/454oepl.jpg

Frågan är hur jag ska gå tillväga nu, hur ska jag få upp alla flisor ur vevhuset? Måste jag klyva motorn?

Hade inte varit så lyckat om jag inte får upp allt sen skär den igen.

Hojjen är en cr 250 -01.

MVH

Tycker du ska se över ramlager oxå, klyv motorn och byt dom.

Annars kan du vända motorn/hojjen upp och ner, blås ur med högtryckstvätten och tryckluft.
 
Tycker du ska se över ramlager oxå, klyv motorn och byt dom.

Annars kan du vända motorn/hojjen upp och ner, blås ur med högtryckstvätten och tryckluft.
:huvet :huvet

Nej nej! Använd bara vätska, nån form av sprit tex T-röd, och häll i och vändupp och ner och försök vrida och vända, upprepa detta ett antar gång, och filtera vätskan, så ser du vad som kommer ut... Blås inte med tryckluft, då kan flisor sätta sig på ställen där man inte kommer åt, förutom att plocka isär, OCH det är inte kul...:huvet
 
Får väl riva hela skiten för att vara säker att allt spån kommer ut.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top