skuren aprilia rs 07

sierran

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Ort
åmål
Hoj
aprilia rs 2007
hej
nu när jag var ute och körde aprilia så hadde jag kört ca 6 mil den gick som vanligt inga problem. men så kom det en 70 sträcka och jag saktar ner och sen så kommer 100 sträckan. så jag gasar upp den när den kommer till ca 8500varv så bra tvär nyper den:confused: :mad: . så nu ska jag köra den på kärra upp till hojgaraget i karlstad och se vad dom säger.
den har gått 181,7mil nu.
och jag kör på 98 okt bensin och castroils tts olja
men har någon nån aning varför den skar?
 
Låter skumt???
Har du skruvat något med hojen?

Har aprilia någon motorgaranti?

Min rs 125'a gick på 95 oktaningt och biltema olja ostrypt och med effektrör, gick fortfarande som ett skott 2200 mil.
 
det ända jag har gjort är att avstrypa den. men aprilia mecken skruvade in bränsle skruven 1 varv på servicen men jag vet inte om det har något med det att göra men jag skulle tro det för den har bara gått 30mil efter servicen.
 
det ända jag har gjort är att avstrypa den. men aprilia mecken skruvade in bränsle skruven 1 varv på servicen men jag vet inte om det har något med det att göra men jag skulle tro det för den har bara gått 30mil efter servicen.

Kan det inte hänt något med oljepumpen? stopp i någon slang? :confused:
 
Bestycka ni om förgasaren när ni strypte av den? Funkar oljepumpen? Inte avgasporten som gått åt helvete? Kan du inte köra?


Någonstans där bör felet ligga.
 
Se till att strypningen kommer tillbaka innan verkbesöket annars gäller inte garantin
 
jag vet att man inte ska motor bromsa en 2 takt så de gör jag inte!.
bestycka om förgaser skulle inte behövas enligt försäljaren för dom rör inte den när dom stryper den. min var en fp från fabrik.
avgasporten tror jag inte att det är något fel på. det lät som en vikelslip som man kapar i metall med när det hände, jag drog in kopplingen direkt och stannade.och ja jag kan faktist köra har kört vädigt mycke 2 takt innan.

men jag vill inte röra någon fören verkstan har kollat på det för då gäller säker inga garantier.men motor går runt men den har inget komp.
 
jag vet att man inte ska motor bromsa en 2 takt så de gör jag inte!.
bestycka om förgaser skulle inte behövas enligt försäljaren för dom rör inte den när dom stryper den. min var en fp från fabrik.
avgasporten tror jag inte att det är något fel på. det lät som en vikelslip som man kapar i metall med när det hände, jag drog in kopplingen direkt och stannade.och ja jag kan faktist köra har kört vädigt mycke 2 takt innan.

men jag vill inte röra någon fören verkstan har kollat på det för då gäller säker inga garantier.men motor går runt men den har inget komp.

Kolla vad du har för färg på stiftet det ska var brunt om dom har bestyckat den rätt när dem tog av strypningen. Är det vitt så kan det vara anledningen.
 
jag var ju med när dom servade den, och då sa mecken att det skulle vara vitt för att bensinen har blivit så dålig nu för tiden. men jag tyckte det lät konstigt och ifråga sätte det. men han sa att det var så han adde blivit lärd. och det var därför han skruvade in bränsle skruven och nu när jag kollade då var det vitt.men lämnar man den till en märkes verkstad så hoppas man ju att dom vet vad dom håller på med.
 
Last edited:
jag var ju med när dom servade den, och då sa mecken att det skulle vara vitt för att bensinen har blivit så dålig nu för tiden. men jag tyckte det lät konstigt och ifråga sätte det. men han sa att det var så han adde blivit lärd. och det var därför han skruvade in bränsle skruven och nu när jag kollade då var det vitt.men lämnar man den till en märkes verkstad så hoppas man ju att dom vet vad dom håller på med.

1. Nej det ska inte vara vitt.
2. Det finns ingen bränsleskruv, finns luftskruv dock gör den bara nytta på låga varv.

Så har man problem med låga varv justerar man luftskruven samt tomgången
Har man problem på mellanregistret så justerar man förgasar nålen.
Har man problem på höga varv (som du) så justerar man huvudmunstycket och det gör man genom att byta ut huvudmunstycket till ett större (tex vid avstrypning av en hoj).

Sen kan det vara stopp någonstans vid oljepumpen vilket kan gjort att den inte fått olja.
 
БОБАН;3845571 skrev:
2. Det finns ingen bränsleskruv, finns luftskruv dock gör den bara nytta på låga varv.

Har jag fattat det rätt så är det mer vid lite gas
Men den gör ju även en liten skillnad på mer gas, men då är det mer åt extremt finlir-hållet
 
jag var ju med när dom servade den, och då sa mecken att det skulle vara vitt för att bensinen har blivit så dålig nu för tiden. men jag tyckte det lät konstigt och ifråga sätte det. men han sa att det var så han adde blivit lärd. och det var därför han skruvade in bränsle skruven och nu när jag kollade då var det vitt.men lämnar man den till en märkes verkstad så hoppas man ju att dom vet vad dom håller på med.

ehhh... om stiftet är vitt så betyder det att motorn går för varmt/snålt och det kan va läge att ge den mer soppa:näsblod .. schysst mekk du har skaffat dig:tummenupp
 
dålig bensin nu för tiden?? aldrig hört talas om något sånt?
Helt klart att man ska sätta i större munstycke när stiftet är vitt!
 
jo då hadde jag ändå inte fel.så när jag lämnar den till aprilia mecken så ska jag säga det igen och se vad han säger.och det dära med dålig bensin har jag aldrig häller hört tidigare.
 
dålig bensin nu för tiden?? aldrig hört talas om något sånt?
Helt klart att man ska sätta i större munstycke när stiftet är vitt!

jo då hadde jag ändå inte fel.så när jag lämnar den till aprilia mecken så ska jag säga det igen och se vad han säger.och det dära med dålig bensin har jag aldrig häller hört tidigare.

Ser inte vart det står dålig bensin, ser dock att det står dåligt med bensin, och har man för litet munstycke, så skär den helt enkelt. Eller så är det nån som saboterat för dig, hällt sand i tanken eller nått.
 
Ser inte vart det står dålig bensin, ser dock att det står dåligt med bensin, och har man för litet munstycke, så skär den helt enkelt. Eller så är det nån som saboterat för dig, hällt sand i tanken eller nått.

läst inlägg #10?
 
jag var ju med när dom servade den, och då sa mecken att det skulle vara vitt för att bensinen har blivit så dålig nu för tiden. men jag tyckte det lät konstigt och ifråga sätte det. men han sa att det var så han adde blivit lärd. och det var därför han skruvade in bränsle skruven och nu när jag kollade då var det vitt.men lämnar man den till en märkes verkstad så hoppas man ju att dom vet vad dom håller på med.

Ett stift ska aldrig nansin vara vitt och luftskruven paverkar bara tomgang och lagvarv och dar skär aldrig en motor

Kolla storlek pa huvudmunstycke och skriv har . Kolla även sa det inte ar halvt igensatt
 
Enligt mek snubben på hojgaraget hade din rs kallskurit när jag snacka med honom, var de det ni kom fram till tillslut elller? Lämnade nämligen in rs:en själv där för ca 2 månader sedan. :]

Btw sry för att jag river upp gammal tråd, men kul att veta när han bor i närheten. :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top