Skumt

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Enl brittiska medier så toppar Kawasaki zx10r försäljningen i november, detta trots ingen maskin levererats, samt att trots hela motorvärlden frågar sig om varför det blev en sådan hastig och hemlighetsfull recall.

Hämta hem alla maskiner utan att meddela någon riktig orsak har ju gett stora spekulationer om vad som är fel på hojen. Jag har aldrig hört att man köper tillbaka alla sålda MC/Bilar, man tar in dem och fixar dem, ofta vid första service, ibland direkt, men köpa tillbaka:va:va

//The ZX-10R is at the centre of a recall with rumours of ‘accelerated engine component wear’ being rumoured to be the problem. Kawasaki has remained completely silent on the actual reasons for the recall.//

Last edited:
Beror väl på hur de räknar som vanligt. Antalet hojar Kawa sålt till handlare, eller från handlare till konsument. Eller hur många som är bokade, eller ... eller. ..

Som sagt, det här låter som det är något allvarligt som inte verkstäder eller generalagenter klarar av att fixa till. Detta här har poppat upp efter presskörningarna på bana i USA Road Atlanta, samt i Qatar Losail i extrem värme, nåt suspekt o oförklarligt har hänt under dessa hårdkörningar.

Tror det är därför man inte vågar uttala sig specifikt vad exakt det är frågan om (Kawa Swe), man skäms ögonen ur sig (Kawa Japan) kan jag tänka mig.

Självklart fixar Kawa till det här galant, om 1 månad är nog alla presshojar ute o rullar på div. testkörningar igen, min kvalificerade gissning. Go Kawi Go!!

Last edited:
Hörde nåt rykte om att på vissa varvtal blev förbränningen så effektiv att svarta hål kunde uppstå och bakomvarande kunde sugas in i dessa, total ombyggnation av förbränningsrum krävs enl säker källa..

Hastighetsmäteriet visade rätt och behövde därmed Kawa-justeras till 210 hk?

Är det inte som BMW´n att kompressionen ligger så högt, 13. Högre kompression mer slitage. Hade inte BMW oxå nåe motorproblem...!?

För inte så länge sedan körde suzukiägare runt och tappade styrhuvuden på sina hojar.

Mer pulver och lättare moppar värre blir det, någon gång havererar det.
Helt normalt.

:squid:hojcbr:hojraket:hojbusa:hojsmilie:hojharley

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion