Skumt start problem...

BornForTheRoad

Kör så det ryker..........
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Katana 1168 och minimoto
Hej.. Jag har ett jäkligt skumt start problem. När man vrider på täningen och sedan ska man trycka på start knappen så händer det ingenting.. Då måste man trycka in kopplingen och släppa den "hårt" tillbaka, då startar den!!! Någon som vet vad det är för fel???? Det är en 750r -98:a. Elpumpen och allt annat startar som det ska...

hmmm...
Är det inte meningen att man måste hålla kopplingen inne på Gixern för att startmotorn ska kunna gå runt!? Försäkring så att man inte ska skena på parkeringen.
Det verkar som om brytkontakten för detta inte är riktigt frisk... mitt tipps iaf!

Kopplingen har kanske en brytare. Jag har en sådan på min Suzuki. Se om du har elsladdar på utsidan framifrån och under kopplingshandtaget. I så fall verkar den vara slut. Byt brytare eller bygelkoppla sladdarna. Bygla på egen risk då man då kan starta med växel i och utan frikoppla.

RacerX skrev:
... Det verkar som om brytkontakten för detta inte är riktigt frisk... mitt tipps iaf!
Japp. Strömbrytaren (säkerhetsbrytare) i kopplingshandtaget måste ha tappat förståndet. Riv isär och kolla så att det inte handlar om glapp i kontaktstycket eller nåt liknande innan du tjackar ny brytare.

Att man måste ha kopplingen intryckt vet ja, men det är efter att jag tryckt in kopplingen och ska starta så går det inte, då måste jag göra om samma prosedur tills den startar.. Men vart sitter kontakten isf?? Finns inga kablar till kopplingshandtaget. Finns bara en givare vid framdrevet och det är väl till hastighetsmätaren om jag inte är helt ute och cyklar..

BornForTheRoad skrev:
... Finns bara en givare vid framdrevet och det är väl till hastighetsmätaren om jag inte är helt ute och cyklar..
Japp, det är den.
Men jag är 100% säker på att det finns en brytare nånstans. Kolla en gång till vid handtaget! :7peta
Och jag är 99% säker på att ditt fel ligger i brytaren eller i kablaget till brytaren.

Men 750R har det. Har haft en sån. Är säker på att det satt på den.
Trodde iofs att alla moderna Suz har det.

tyvärr

är det så att du nog måste skrota din hoj...den är slut. :(

jag köper den av dig.... :tummenupp

Men se där.... det satt en kontakt därunder!! Tack för hjälpen det är fixat nu... Det gick till och med att plocka isär brytaren, tacka vet ja sokka..

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...