Skumt samtal

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Hehe, vafan,,, Döm om min förvåning när jag lyfter luren och en herre börjar babbla på klingande Amerikanska. Han påstår att han jobbar för nåt bolag i New York och vill veta om jag funderat på att investera i den amerikanska marknaden och vill skicka mig information.
Klockrent att han valde killen som aldrig ens tittat på en aktie i hela sitt liv :tummenupp

Vad är detta?
Hur har dom mitt nummer?
Är det nåt nytt scam som jag blivit utsatt för?
Hur ber man nån dra åt helvete på engelska?

Tysken skrev:
Hehe, vafan,,, Döm om min förvåning när jag lyfter luren och en herre börjar babbla på klingande Amerikanska. Han påstår att han jobbar för nåt bolag i New York och vill veta om jag funderat på att investera i den amerikanska marknaden och vill skicka mig information.
Klockrent att han valde killen som aldrig ens tittat på en aktie i hela sitt liv :tummenupp

Vad är detta?
Hur har dom mitt nummer?
Är det nåt nytt scam som jag blivit utsatt för?
Hur ber man nån dra åt helvete på engelska?

vet ej!
ingen aning!
kan inte svara på det!
Fuck off bitch!!

Hahaa jag också fått samtal om aktieinvestering 3-4 gånger. Dom lät mycket proffsiga och jag tänkte inte på att det kunde vara scammare. Tur att man inte är intresserade av aktier... Hur dom har fått nummret: det är ju inte svårare för en utlänning att få tag på svenska telefonnummer än för en svensk, Telia (Eniro) säljer säkert data till alla som betalar..

Fick också sånt samtal för något år sedan - jag sa att jag var skitrik ändå och hade egen aktieportfölj på några miljoner dollar och inte behövde mer hjälp :) Vet inte om snubben gick på det, men kul att retas lite...

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen