Skumt oljeläck

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Har råkat ut för vid några tillfällen att det har droppat olja från undersidan på tanken och ner på vänster sidokåpa.

Lyfter jag på tanken så är det oljekladd på hela nedre/bakre delen, och troligvis stänker det olja på högersidan för att sen krypa under tanken när hojen står på sidostödet, och droppa av på vänstersidan

Men jag hittar inget läckage!!! Motorn är snustorr, inte det minsta kladd nånstan...
Är en TL1000R, så det är ju nånstans vid den bakre cylindern det läcker.

Någon som varit med om liknande?
 
Last edited:
Vevhusventilationen kommer väl in underifrån på höger sida framtill på luftfilterboxen?
Har slangen från vevhuset lossnat från luftfilterboxen?
Du borde iofs få olja på motorn då.
Kolla även det lilla filtret som sitter under luftfiltret, är det mer än lite fuktigt i det så spottar nog motorn upp lite för mycket olja där.
http://tinypic.com/1f91y0
 
Vevhusventilationen har jag misstänkt, men den går in i luftburken på vänster sida, och alla slangar sitter som de ska, och ser hela och fina ut.
Skumgummifiltret för vevhusventilationen i luftburken har lite olja på sig, men inget som jag tycker verkar onormalt.
Men frågan är var oljan tar sig ut ur motorn, och dessutom utan att lämna minsta spår efter sig, förutom på tanken då.
 
Tätningen runt ventilkåpan?
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top