Skumt ljud CBR 600 -99

Ligist

Självutnämnd chef
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
KTM 625 -06
Bytte till mig en ny hoj idag! en CBR 600 F -99.
Går jättefint i motorn, växellådan funkar perfekt etc. Ser bra ut i allmänthet. Har gått ca 3200mil. Dock låter den lite skumt :va

Den har ett "visslande" ljud ifrån motorn, särskilt på tomgång. Inget knack eller rasslande eller något annat konstigt bara ett skumt visslande! :confused:
Har hört hojar innan som har nåt litet sjungande för sig om motorn men det här låter lite högre liksom. Ganska svårt att förklara..

Är van vid att pilla med bilar men inte hojar.. Hur fungerar det med vattenpumpen och oljepumpen? Skulle de kunna orsaka något liknande ljud? Eller är det helt enkelt något så simpelt som nåt insugsljud? :va

Blir inte klok på skiten iaf så om någon har en bra idé så säg :D

Jag får nog ta avsaknden av svar som ett dåligt omen och börja riva motorn :näsblod

Jag får nog ta avsaknden av svar som ett dåligt omen och börja riva motorn :näsblod
Äääh, om du tror att det är så farligt så tappa ur oljan, den berättar direkt hur motorn mår.

Skimrar det så riv, annars låter du det vara, ha öronproppar när du kör. :tummenupp

Hmm har en cbr 600 -96. Min har med ett visslande ljud eller hög ton....tror nog det ska vara så. Men iom att du reagerade på det kanske det är nåt fel... svårt att säga =/

svårt o avgöra när man inte hört själv,, en liten fågel som fastnat under kåpan :va :)

Är kamkedjesträckaren bytt? Har för mig att det är ett vanligt fel men vet inte om det har med ditt vinande att göra.

.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...