Skumt däckslitage

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Sandviken
Hoj
24 växlad Trek
Framdäcket ser väldigt skumt och ibland när jag bromsar så känns det som om framhjulet studsar lite. Det märktes mer efter oljebyte i gaffeln. Kanske en justeringssak. Det är ett macadam
 

Bifogat

  • Bild 063.jpg
    Bild 063.jpg
    106.7 KB · Visningar: 179
Typiskt Macadam-slitage. Jag tror inte det är så mycket att göra åt.
Prova ett Pilot Sport istället t.ex. Macadam bak och ett mjukare däck fram funkar mycket bra.
 
Håller med. Typiskt fiskfjällslitage. Testa att släppa styret ska du se att det börjar självsvänga. Man kan ju trösta sig med att de nyare macadamdäcken och pilot road-däcken är bättre slitagemässigt.
 
-eW- skrev:
macadam/road framdäck är mycket otrevligt att köra på....
Kan hålla med dig om att den första generationen Macadamframdäck slets fort och märkligt, men greppmässigt har jag inte upplevt några problem. Jag kör på Macadam 100 fram nu, och det funkar perfekt. Jag krängde på ett Pilot Road på en annan hoj, vi får se hur det funkar.
 
Nä det funkar ju fint så, men inte vid stoppies...man får ju värma en halv dag om det ska bli nåt lyckat.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top