Skumt bakdäck (bilder)

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Undra vad som hänt med mitt bakdäck?
Jag vet att det är dags å byta bla bla bla, men det ser ju nästan ut som det ska gå av.
Har inte mig veterligen kört på någon däcksformad maschete eller liknande.
Någon som har råkat ut för liknande. Bara nyfiken, O ja,jag ska byta däck.

Bifogat

• Bild 001.jpg
    Bild 001.jpg
    130.2 KB · Visningar: 284
  • Bild 007.jpg
    Bild 007.jpg
    130.5 KB · Visningar: 150
  • Bild 010.jpg
    Bild 010.jpg
    129.6 KB · Visningar: 213
Byta? du har ju hur mycket som hellst kvar.. Sidorna ser ju knappt använda ut. De där håller länge till! :)

Kan vara någon form av skarv i korden som spökar som gör att det har spruckit, borde dock inte bli så...
Om däcket är mindre än 3 år gammalt och du har kvittot kvar så gå till den handlare där du köpte det så borde du få ersättning för det (med avräkning på slitage/beräknade mil) enligt reklamationsrätten. Du får ersättning om inget uppenbart handhavandefel föreligger

Så där fick jag på ett Dunlopdäck,,, jag slängde skiten direkt efter att visat det på en gummiverkstad,,,,,,,, har du kvitto så tror jag att du kan reklamera däcket, däcktillverkare verkar vara generösa med reklamationer

Jag fick samma problem en gång med ett michelin däck pilot power 2ct..
men jag körde tills det var helt slut...:yoparty .
De flesta som tittade på däcket tyckte att det inte var någon fara ....men men man vet ju aldrig.

Tycker bara det ser lite läskigt ut.
Det är ett avon azaro.
Å visst finns det väl efter några motorvägsmil en hel del kvar på sidorna vad nu det hade med nånting å göra.Intressant är ivf att fler har varit med om det.
Känns som sagt va som om det skulle kunna gå av i lite högre fart.Tror nog ändå det är bäst å byta .

Jag fick likadant på ett michelin pilot sport när det hade gått 100 mil... det blev inte värre än vad det var så jag körde tills det var helt slut. det var naästan lika stor spricka på mitt också.

Skulle aldrig chansa o åka me ett sånt bakdäck!! Fatta om de skulle smälla i favorit kurvan =(

Vad är då skadan på däcket som du tycker han ska strunta i?

Esch, jag har kört värre däck än sådär utan att de hänt något. Däck klarar sjuka påfrestningar.

Jag tror det är så simpelt att du kört på nått skit i högre fart, vass kantad sten, glasbit eller what ever...

Last edited:
Det borde väl gå att reklamera även utan kvitto. Det är ju rätt uppenbart vem tillverkaren är och tillverkningsdatum står på däcket. Reklamera, ett däck för över 2000:- skall inte vara skit!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti