Skummis blocketannons ?

bandit666

Bandit666
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Ett par stycken
nu behöver det absolut inte vara något skumt med just denna annons,

men läs annons texten,

http://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_GSXR1000_K7_34658345.htm?ca=10&w=3

en kraschad gsxr1000 2007

"det enda som gick sönder vid krachen var ramen"
ramen syns på ena bilden hel och fin men man har skärt av styrkronan med typ kapmaskin

vad är det för en krasch egentligen ?
någon som smällt sin båge nån gång och bara ramen som gått sönder??

"några kåpor fick repor men jag har lämnat in dom på lakering så nu är dom i nyskick"

För det brukar man ju göra på en skrothoj man inte kan köra någonsin igen om kramen är trasig ?

Last edited:
Ser jävligt knepigt ut att ramen är helt avkapad bara sådär :va Men sökte upp säljaren på facebook och där ser man ju att han åker runt på, troligtvis, samma svarta K7a med regskylt på.

Den ser lite suspekt ut den annonsen. Och att "bara" ramen går sönder vid en krasch, låter ju inte heller så troligt. Men men, allt kan hända :)

tycker mig ha sett han här på sporthoj, känns nästan som det låter skummare än vad det igentligen är så stulen tror jag inte den är:)

Ring och fråga efter regnummer, sen jämför om den står/stått på "Kalle Nordlander"

eller så lär väl ägaren själv skriva här, då jag med 200% säkerhet gissar på att han är medlem här.

fan va folk e paranoida. måste ju gå snabbare att ta reda på fakta genom att helt enkelt ringa personen än att lägga ut en skum blocketannons-tråd.

fan va folk e paranoida. måste ju gå snabbare att ta reda på fakta genom att helt enkelt ringa personen än att lägga ut en skum blocketannons-tråd.

Varför kalla folk paranoida?

Snarare så att många här på sh är naiva och skenheliga.

Det försvinner hojar till höger och vänster och säljs billiga delar överallt, men inget är stulet/FB-bedrägeri? :va

Ps.
Rent allmänt menat
Ds.

Då var ju den saken avklarad. Skum blocket annons=inte skum blocket annons längre!

Att ramhuvudet är bortkapat är inte konstigt? Han har helt enkelt sålt identiteten vidare.
Man behöver endast ram huvudet för att flytta över en identitet och skall medtas vid regbesiktning.

Räcker ju med att en sten/trottoarkant etc slagit i hårt i ramen med sprickbildning, det är dyrt fan att byta allt, vet en hoj som nyss blev utdömd, såg inte mycket ut alls skademässigt, men lagningen tack vare ramen skulle bli samma kostnad som hojen var värd, ca 50K..

Jag ser inget konstigt alls i detta, förmodligen fanns inte helförsäkring och han vill få ut så mycket han kan få för sina prylar.

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5227207&postcount=171

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5227811&postcount=174

Maximal otur/tur

Men fattar ändå inte att man säljer delarna istället för att köpa ny ram på en K7a?
En KTM självklart men en K7 ? :va

Ram är dyrt, arbete med att "bara byta ram" är är så omfattande så det går knappt föreställa sig och det är drygt och tufft jobb även för de som mekar mc hela dagarna med, då för en lekman..

Last edited:
Ram är dyrt, arbete med att "bara byta ram" är är så omfattande så det går knappt föreställa sig och det är drygt och tufft jobb även för de som mekar mc hela dagarna med, då för en lekman..

Ram 20.000kr (ny ebay.de)

Arbete en helg i trädgården.

Men jag har förståelse för att en del inte vill meka själva och då rasar kostnaden iväg.

:)

Det är mycket listigare att länka direkt till det inlägget, alla har inte ens lika många inlägg per sida, mao blir din sidan 9 inte alls samma sak för mig, jag får bara 6 sidor i den tråden, och jag orkar inte sitta och läsa igenom hela tråden och leta efter ett visst inlägg. Man kan lika gärna säga att det står om det på www.sporthoj.com... :rolleyes:

aaa just ja :huvet tänkte inte på det :va

...rambrott vid styrhuvudet är en känd konstruktionsbrist på visst årsmodellintervall av GSXR1000. Vissa har gått av utan samband med krasch/vurpa. Tror t.o.m. det blev ett retrofit-/recallärende av det i USA.

Last edited:
Varför kalla folk paranoida?

Snarare så att många här på sh är naiva och skenheliga.

Det försvinner hojar till höger och vänster och säljs billiga delar överallt, men inget är stulet/FB-bedrägeri? :va

Ps.
Rent allmänt menat
Ds.

Poängen var att varför inte RINGA och prata med säljaren istället för att skrika stulet/skumt innan man tagit reda på fakta. Behövs väl inte många ord med säljaren för att känna av om det är något skumt på g eller inte. :tummenupp

det är min hoj och den är inte stulen, klotade på bulten på nationaldagen till ära. det var bara framfälgen och ramen som blev mosade annars klarade sig resterande delar bra! bra att folk e uppmärksamma men att dra förhastade slutsatser är inte alltid lika lyckat!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT