Skumma bilförmedlare

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Igårkväll satte jag ut annons på blocket,

sedan dess har redan 2st olika bilförmedlare från Finland ringt.

Båda kommer komma till stockholm redan imorn med färja och vill göra affär direkt, ingen av dom vill betala med postväxel utan istället göra internet överföring.

Vi ska då mötas vid min bank, gå in och göra överföring tillsammans.

Någon som varit med om något liknande när dom sålt bil ?
Dom var väldigt seriösa och så men jag tycker det känns lite skumt med det stressiga upplägget, nästa vecka trodde dom inte att bilen var aktuell längre...

Dessutom, en överföring från finland tar väl några dagar att få igenom, finns det någon changs att för honom hinna hem och stoppa den ?

Jag bad dom iallafall återkomma då jag inte har tid imorn...

:gnissla

Om din bil är så poppis, så lär det väl inte vara så svårt att hitta en köpare i sverige? :)

När jag flyttar pengar från mitt finska nordeakonto till det svenska är pengarna framme följande dag, vad som händer om man har olika banker vet jag inte..
Chansen är stor att de är seriösa om det är fråga om en ovanlig/dyr/lyxig bil, såna kan man tjäna stora pengar på att köpa utomlands och sen sälja vidare i Finland (tacka fordonsskatten för det).

Som någon annan vis har sagt på det här forumet, "om något verkar skumt så är det säkert det". Använd sunt förnuft.

Sista gången jag hade kontakt med en bilköpare som pratade med Finsk brytning var det fyra Zigenare jag mötte som tog bil och registreringsbevis och försvann.

En vecka senare ringde Kriminalpolisen hem till mig på kvällen och sa att min bil hade använts i ett grovt rån i Norge. Eftersom bilen var reggad på mig fick jag en hel del problem att reda ut. Men allt löste sig någorlunda till slut.

Back