Hallå,
Har skaffat mig en Honda CR250R som jag skrev i nån annan tråd.
Hursomhellst, är lite fundersam på kopplingen.
När man kör och så funkar det fint, man kan peta in ettan och stå still med kopplingen intryckt utan att det märks nått, den frikopplar med andra ord.
Skulle däremot testa rulla igång den idag, lägger in 2:an, trycker in kopplingen och puttar framåt, bakhjulet snurrar ej..
Nähä tänke jag, kanske dåligt fäste, in i garaget, men samma sak där.
Nyper man in kopplingen och kör cykeln framåt så går motorn runt ett varv sen går den att styra (trögare än i nutral-läge) framåt.
Blev lite rörigt, men ni fattar..
Kan de va kopplingen som tar dåligt? Skumt med tanke på att man utan problem kan stå still med ettan i när motorn är igång.
/Peter
Har skaffat mig en Honda CR250R som jag skrev i nån annan tråd.
Hursomhellst, är lite fundersam på kopplingen.
När man kör och så funkar det fint, man kan peta in ettan och stå still med kopplingen intryckt utan att det märks nått, den frikopplar med andra ord.
Skulle däremot testa rulla igång den idag, lägger in 2:an, trycker in kopplingen och puttar framåt, bakhjulet snurrar ej..
Nähä tänke jag, kanske dåligt fäste, in i garaget, men samma sak där.
Nyper man in kopplingen och kör cykeln framåt så går motorn runt ett varv sen går den att styra (trögare än i nutral-läge) framåt.
Blev lite rörigt, men ni fattar..
Kan de va kopplingen som tar dåligt? Skumt med tanke på att man utan problem kan stå still med ettan i när motorn är igång.
/Peter