Skulle vilja ha lite tips lågfartsbanan

Roffelito

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2021
Hoj
1990 Yamaha fzr600
Tjena, håller på att övningsköra för (A) och har kör en hel del landsvägskörning och stadskörning. Manövring har blivit väldigt l
ite men något vi har börjat ta tag i nu och skulle vilja ha tips på lågfartsbanan. Här är en video från min andra gång jag testar banan. Var så snäll och ge mig feedback på vad jag ska göra bättre och vad jag ska tänka på.

Kör för övrigt en yamaha fzr 600 utan kåpor.

Tack på förhand!
Här är klippet
https://kapwi.ng/c/ulQgzk7KH-

Last edited:
Ta ut svängarna tidigare (och mer) så att du kommer rakt på där du sätter ned högerfoten. Se till att ha däcktrycket åt det högre hållet. Nya däck är att föredra så att de inte har någon "flat spot". Jag provkörde lågfartsbanan med en gsf1200 för två år sedan (brorson övningskörde med gsx600f) efter att haft A-kort sedan -76 och det gick förvånansvärt bra, inga koner föll och inga fotnedsättningar annat än anmodat.

Ta ut svängarna tidigare (och mer) så att du kommer rakt på där du sätter ned högerfoten. Se till att ha däcktrycket åt det högre hållet. Nya däck är att föredra så att de inte har någon "flat spot". Jag provkörde lågfartsbanan med en gsf1200 för två år sedan (brorson övningskörde med gsx600f) efter att haft A-kort sedan -76 och det gick förvånansvärt bra, inga koner föll och inga fotnedsättningar annat än anmodat.
Tack för svar!
Ska tänka på det, hur ser det annars ut? :)

Blicken med, stirra inte på framhjulet eller strax framför utan snarare 20-30 m bort, minst.

hej
vinkla ut benen bredbent så får du bättre kontroll på både kropp o motorcykel,, då kan du röra både röv o motorcykel fram o tillbak för småjusteringar,,

tillskillnad från allt annat motorcykel åkande som mer eller mindre förankrad /klämmom tanken ex bromsningen som du skall klämma ihop benen för att avlasta både armar o viktfördelning av ekipaget

hej
vinkla ut benen bredbent så får du bättre kontroll på både kropp o motorcykel,, då kan du röra både röv o motorcykel fram o tillbak för småjusteringar,,

tillskillnad från allt annat motorcykel åkande som mer eller mindre förankrad /klämmom tanken ex bromsningen som du skall klämma ihop benen för att avlasta både armar o viktfördelning av ekipaget
Ja, där säger du något jag ska testa. Har bara skolats in på att ha knäna emot tanken som vid allmän körning

Tycker det ser bra ut för att precis börjat.
Nu vet jag inte vad övriga i expertpanelen tycker men eventuellt går det lite för fort för att vara godkänt på en uppkörning. Men du ser väl själv på mätarn vad det går i. Om jag inte minns fel är det kring 4 km/tim. Eller normal gångfart. Kanske ser jag fel på videon. Hursomhelst lycka till.

Tycker det ser bra ut för att precis börjat.
Nu vet jag inte vad övriga i expertpanelen tycker men eventuellt går det lite för fort för att vara godkänt på en uppkörning. Men du ser väl själv på mätarn vad det går i. Om jag inte minns fel är det kring 4 km/tim. Eller normal gångfart. Kanske ser jag fel på videon. Hursomhelst lycka till.
Hastigheten är utan problem godkänd. Man kan köra fortare än man tror. Kör man över gånghastighet kan man bli kuggad.

Världsrekordet i gång (för herrar) är en medelhastighet på över 15 km/h, bra argument om det skulle vara gnäll på farten ?

Min Trajja gör 14 km/h på tomgång med ettans växeln i och koppling fullt utsläppt.

tack så mycket för all input!
Blir till att fortsätta nöta ??
målet är att ta kortet i vår ?

En sak att ta med dig är att blir du nervös o klantar till det på nåt moment så låtsas inte om nåt utan kör på som vanligt. Ge inte upp o tro att du "kuggat"

Jag fick blinkers som säkerhetskontroll, märkte i lågfartsbanan att jag hade missat stänga av blinkersen.
Börja fippla med den o råka sätta ner en fot.
Det enda kontrollanten sa efter lågfarts banan va
-"nu släpper vi nerverna o kör högfarten"
O klappa mig på ryggen.
Resten gick kanon.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti