Skulle ni kunna tänka er att ställa upp i Pamplona??

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Nu står det ju lite överallt om tjurruset i Pamplona och frågan är om folket här kan tänka sig att ställa upp. Själv så måste jag säga att det hade varit en jäkligt kul utmaning. Men jag kanske är lite :kocko

sportarn skrev:
Nu står det ju lite överallt om tjurruset i Pamplona och frågan är om folket här kan tänka sig att ställa upp. Själv så måste jag säga att det hade varit en jäkligt kul utmaning. Men jag kanske är lite :kocko

Nej inte alls sugen. Att jaga tjurar känns lite meningslöst. STackars tjuren!
Finns andra sjuka grejer som är roligare. Men säkert en jäkla kick och såna vill man ju åt heeeeeeeeeeeeela tiden.

RocketQueen skrev:
Nej inte alls sugen. Att jaga tjurar känns lite meningslöst. STackars tjuren!
Finns andra sjuka grejer som är roligare. Men säkert en jäkla kick och såna vill man ju åt heeeeeeeeeeeeela tiden.

Det är snarare dig det är synd om, tjuren(arna) jagar nämligen folket... :D

Dnisse skrev:
tror dom dödar tjurarna sen. eller har jag helt fel?
Det kan nog stämma bra. Kan väl hålla med om att det inte är nån trevlig och djurvänlig grej men själva adrenalin kicken är nog enorm och just det är nog svårt att hitta på många andra ställen.

Annars finns den en liten by i spanien där de har en massa roliga traditioner där det gäller att plåga djur. Bl.a. så brukar de roa sig med att köra på kor/tjurar med bil tills de dör, de binder upp ankor i fötter på käppar i en lång rad och sedan ska man rida förbi och försöka slita av huvudet på ankorna (de får väääldigt långa halsar efter tag). Dessutom brukar de kasta ut får från toppen av kyrktornet. Dock har djurvännerna protesterat och därför så måste de nu ha ett skyddsnät nedaför tornet när de kastar ner fåret, hahaha. De är inte kloka, de där spanjorerna.

det verkar ju helt jävla otroligt. FÅR man göraa så??? tydligen. Spanjorer :kocko

RocketQueen skrev:
Tjurarna är nog ganska pressade ja. Va fasen flera 100 människor som springer omkring. Klart de blir rädda.
Jag har ett förslag till Kanal5, skicka ner alla i tjockholmen så ska man nog få ner dem några kilo. Samtidigt så blir det kul att titta på! :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT