Skulle ni köpa en Import hoj?

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Tja!

Tänkte kolla om ni skulle tänka er att köpa en importerad hoj? Om allt är fixat med den dvs. det är bara att försäkra och köra iväg med den. Resten är redan fixat?

/Herman :4skrika

Beror väl lite grann på vilken sorts hoj det är med tanke på försäkringen.

Jag skulle kunna köpa en importhoj. Bara att kolla skicket på den som vilken annan hoj som helst.
Stämmer prislappen och skicket är bra så varför inte?

Herman skrev:
Tja!

Tänkte kolla om ni skulle tänka er att köpa en importerad hoj? Om allt är fixat med den dvs. det är bara att försäkra och köra iväg med den. Resten är redan fixat?

Kör redan impoterad hoj och den funkar lika bra som en svensksåld. Gäller ju samma saker som vid köp inom Sverige att man ska kolla skick etc....

Herman skrev:
Tänkte kolla om ni skulle tänka er att köpa en importerad hoj?
Ja absolut, alla hojar är ju för övrigt importerade (förutom Highland). Att en hoj tagits in från Tyskland är ju inget som automatiskt påverkar dess skick, det är viktigare att göra en grundlig kontroll av hojen innan köp, är den i bra skick och har ett bra pris så köp.

Herman skrev:
Tja!

Inga problem med dom, bara se till så att det inte är några efterhandsreparationer som skulle gjorts på svensksålda cyklar som då kanske inte är gjorda på en importad.

Ta till exempel Hayabusan som kom med bristfälliga kamkedjesträckare under en viss årsmodell, detta var någonting som suzuki själva stod för. Men jag kan tänka mig att det skulle kunna tjafsas om detta på en svensk verkstad om hojen är importad.
Summasummarum, ta reda på allt om just det märket du själv tänker köpa innan du bestämmer dig.
För övrigt är det ju samma hojar :tummenupp

Självklart... har haft två importhojar o två svensksålda... ingen skillnad - inte ens i försäkring (IF)

Jag köpte en importhoj, har inte provkört den än så jag är ju inte 100 på att den är ok, men varför skulle det vara mer riskabelt än en svensksåld för?

NEJ och åter NEJ!

-Alla importhojar har dolda fel.
-Utländska förare är sämre på att serva
-Utländska förare kör sämre
-Alla importhojar har skruvade mätare
-Har t.o.m. hört att alla hojar som importeras till Sverige faktiskt byggs med sämre kvalitet, tro't den som vill

Svensksålda däremot, det är grejor det!!!

:rolleyes:

Vad fan grabbar det här låter ju bra. :pannkyss Är i full fart med att starta upp ett litet bolag och tänkte importera några hojar. Verkar ju som att det finns lite intresse en då....

HansJ skrev:
NEJ och åter NEJ!

-Har t.o.m. hört att alla hojar som importeras till Sverige faktiskt byggs med sämre kvalitet, tro't den som vill

Fast med vissa undantag! :fatta!

HansJ skrev:
NEJ och åter NEJ!

.....den här killen glömde att nämna att han oxå är medlem i sverigedemokraterna............ :D

Köp importerad om du tycker om den det skiljer inget ändå.

Självklart. Att importerade hojar skulle vara sämre på något vis och att alla fuskar med mätaren är rent skitsnack!

Upp till var och en att kolla skicket. Är man så dum så at man bara kollar på mätarställning får man väl ta det då. Och precis som om det inte backas mätare här hemma... :huvet

Hur många ex-banhojar rullar det inte på vägarna med ny plast o inga mil på mätaren? :fatta!

Jag personligen skulle inte ha något emot att köpa en fd racehoj. Tävlingsförare sköter sina cyklar med fan så mycket mer kunskap och "känsla" än vad dom flesta gatåkare gör...

Men det är klart att man tar en större risk när man köper en hoj privat utomlands än om man gör det här hemma. Men det finns så många firmor som importerar, så åk dit och handla så har du helt plötsligt samma garantier som på en icke direktimporterad begagnad mc... :tummenupp

HansJ skrev:
NEJ och åter NEJ!

Hmmmmmmmmmmm, börjar ana en viss ironi :hihi :hihi :hihi

Bara i Sverige det är en sån hysteri med miltal.
Var och varannan hoj rullar med avstängda mätare. Bäst är alla tankcam-filmningar där mätaren står konstant på 0.

Folk tycks tro att hojen är färdig för skroten efter 700 mil.

Om hojen är fin och boken stämplad så självklart.
Min är importerad. Alla hojar kommer ju från samma fabrik från början ändå, eller hur.

Herman skrev:
Vad fan grabbar det här låter ju bra. :pannkyss Är i full fart med att starta upp ett litet bolag och tänkte importera några hojar. Verkar ju som att det finns lite intresse en då....
Se till att välja hojar som är lättsålda här i Sverige och som är billiga i Tyskland (om du ska importera därifrån). Skulle jag importera hojar och sälja så skulle jag skippa sporthojar helt, för svårt att sälja i Sverige. Offroad-hojar och effektsvaga glidare tror jag är enklast att få avkastning på, tyvärr så är glidare eftertraktade här hemma.

Kör importhoj nu, vad skulle det vara för skillnad mot en svensksåld?

HansJ skrev:
NEJ och åter NEJ!

Dom bygger "special" till sverige :D :D :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey