Skulle ni ha bytt detta luftfilter?

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Säljaren är en firma med goda vitsord men jag håller med om att det var dumt av mig. Det var nog sömnbrist då vi kört hela natten och det faktum att vi åkt så långt som gjorde mig extra dum.
Men jag kan ju inte börja skruva isär motorcykeln där för att se hur den ser ut
Och att den stått på en körskola kunde jag inte heller veta.

Hade någon av er köpt från körskola?
Jag tänker på all krypkörning och att den måste tappas regelbundet
Nej, hade inte köpt en körskolekörd hoj, detta eftersom jag vill ha hojar i maximalt fint skick. En sådan har alldeles säkert välts ett flertal gånger och upplevt den ena plågan efter den andra. Ena hojen jag körde på körskolan var växlarna nästan helt omöjliga att få i, den andra måste haft nåt allvarligt skevt i framgaffeln då man fick brottas som ett djur för att svänga den. Men det är jag det och kan man acceptera lite skavanker så är ju en sådan hoj oftast lite billigare, som sig bör
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Beror som redan nämnts att priset bör ju spegla att det är en fd körskolehoj.

Är hojen i övrigt servad, vilket man bör anta att den är då körskolan iaf bör ha ett visst intresse att hålla den i skick så är tror jag inte att det mekaniska slitaget är värre än vilken hoj som helst som åker på lite onsdagsbus...

Summa summarum: Kan du leva med att hojen är lite sliten kosmetiskt så kan du nog sova lugnt.

En annan femma är ju dock att handlaren inte har vart riktigt sjyst...
 

bluewonk

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
hofors
Hoj
fz8-s
Nej, hade inte köpt en körskolekörd hoj, detta eftersom jag vill ha hojar i maximalt fint skick. En sådan har alldeles säkert välts ett flertal gånger och upplevt den ena plågan efter den andra. Ena hojen jag körde på körskolan var växlarna nästan helt omöjliga att få i, den andra måste haft nåt allvarligt skevt i framgaffeln då man fick brottas som ett djur för att svänga den. Men det är jag det och kan man acceptera lite skavanker så är ju en sådan hoj oftast lite billigare, som sig bör
Jag känner också lite så. Jag vill ha en fin maskin som jag kan lita på håller när jag åker till Österrike i sommar.
Jävligt dumt av mig allihopa.
Så går det när man är snål. Hade jag lagt till 20 tusen hade jag fått en helt ny från 15

Det roliga är att jag kört på två körskolor, en i Västerås och en i Sandviken, och dom motorcyklarna har varit "fina" klart det funnits nån repa men dom har inte sett ut som den här
 

bluewonk

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
hofors
Hoj
fz8-s
Beror som redan nämnts att priset bör ju spegla att det är en fd körskolehoj.

Är hojen i övrigt servad, vilket man bör anta att den är då körskolan iaf bör ha ett visst intresse att hålla den i skick så är tror jag inte att det mekaniska slitaget är värre än vilken hoj som helst som åker på lite onsdagsbus...

Summa summarum: Kan du leva med att hojen är lite sliten kosmetiskt så kan du nog sova lugnt.

En annan femma är ju dock att handlaren inte har vart riktigt sjyst...
Det är säkert inga större fel men just att dom inget sagt förn en månad efter jag tagit hem den. Någon service bok har jag inte heller sett än. Dom jobbar på att få fram den...
Jag får en olustig känsla när folk undanhåller saker. Jag stod glatt och peka på varenda skråma på min gamla så dom skulle se.
Den kosta 59,000:- och det är ungefär som alla andra.

Hur kan då luftfiltret vara så jäkla skitigt? Det betyder inte så mycket. Jag är bara nyfiken.
Nån sa att det byts på fyratusen servicen men att det ska göras rent eller iaf kollas på de andra.
Och vart kör man för att det ska se ut sånt?
Körde nog ganska precis 2000 mil blandad körning på gamla och det filtret såg hur fint ut som helst.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Att filtret är skitigt beror inte nödvändigtvis på att hojen inte är servad enligt bok, kanske slö mekaniker som inte orkar kolla, tyvärr inte ovanligt...

Du kan inte kolla om handlarn kan byta in den för samma som du gav och plocka ut en ny för 20 tkr mer? Handlarn har ju inte ens skickat handlingarna som hör till hojen...
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Ja, det låter ju som att säljaren har brutit i sitt ansvar. Försök häva köpet om du nu inte vill ha kvar den. Går inte det så kan du ju alltid outa vilka du köpte av här, säga det till dom och sätta lite press.

Kan du inte ladda upp lite bilder på den?
 

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Ort
Alvesta
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Hur e luftfiltret på sidan insuget? Alltså där den extraherar luften. Om du förstår vad jag menar
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top