Skulle behöva lite hjälp med en hoj jag ska e.v köpa, tips osv.

Yamaha 1991

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
Suzuki kanske?
Tjena!

Tänkt att köpa mig en hoj som jag tittat lite på. Men jag skulle behöva höra lite åsikter om den är värd sitt pris, om ens att köpa.

Det är en Suzuki gsx 400 fws. Dem har satt ut den på 8000:- men jag lär pruta för tycker inte att den är värd de.

Lite bilder:

Den ska ha en ful lagning på avgasröret som ni ser, det va så när dem köpte den för 7 år sen. Vad kan de vara och kan det påverka negativt? Den har gått igenom besiktningen dock med skadan.

Metallfästet ska ju såklart bort för det är inte fint!:näsblod

Tänkt att ha hojen som övningskörnings hoj + lite brukshoj ett tag efter kortet.

Men tydligen har de inte bytt olja, filter eller stift på 5år för de inte kört så mycket och att de säger att den går fint när den är igång. Är detta ett problem som kommer visa sig i framtiden även om jag byter sakerna? Tänkte mest om något tagit skada.

Sen sa dem att om den står på tomgång för länge så kan den dö ibland, vad kan påverka de? Vad tycker ni den är värd? Jag hade väll tänkt mig 6500:- lr liknande.

Nya däck+ batteri sitter på.

Det blir nog bra det. Mycket hoj för dom pengarna.
Ny bensin, kör några mil och byt även oljan. SÅ kommer den att gå några 1000 mil till.

Rostiga avgasrör kan du hitta på hojar för 40 tusen också. Självklart får du lägga någon tusing på reservdelar dom första åren. Men det gäller ALLA hojar

Mats

Dvärg eller tjejkörd. Eller kombination. Tänk på det, att sadeln är urskuren, så du inte sitter illa på den. Håll inte på o pruta nu, ge han åttaribban istället:)

Åtta tusen är en ett rimligt pris, i alla fall om den är besiktigad. Förutsatt att den inte har gått extremt långt (över 7-8000 mil eller så) och är i hyggligt skick är det bara att slå till. Den ser ju ok ut på bilderna, bakdäcket är inte slut heller. Men byt olja det första du gör...

Den har gått 3900 mil och båda däcken + batteriet är nytt. De skulle besiktiga den innan ja skulle köpa den iaf så de va klart.

Tror jag tar den! :tummenupp

Den har gått 3900 mil och båda däcken + batteriet är nytt. De skulle besiktiga den innan ja skulle köpa den iaf så de va klart.

Tror jag tar den! :tummenupp

Tja. Är det en fungerande hoj och däck mm är fräscha så är den definitivt värd sina pengar.
Polaren köpte en Honda CB750 -83 i början av sommaren för att ta körkort på. Han har nog kört kring 1000 mil på den och bara behövt ge en lite bensin och olja.
Det är ganska enkla grejor och så länge som den verkar gå bra utan underliga missljud så ska det vara ganska lugnt.
Att den ibland kan dö om den står på tomgång har säkert att göra med förgasarna och om man vill så kan man väl justera in dom. Å andra sidan är det väl bara att man gasar till lite ibland när man står och väntar vid rödljusen.
Tomgångskörning ska man i alla fall inte ägna sig åt. Gamla luftkylda motorer får dålig kylning om man står länge så det kommer man ju av naturliga skäl att vilja undvika.

Okej! Tack för alla kommentarer! :tummenupp

Pratat lite med dem och faktiskt fått ner priset till 6500:-, så det är väll givet att jag tar hojen då. De skulle bara fixa besiktningstid så den är nybesiktigad innan jag köper den! :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti