Skulle behöva en hjälm på lördag i Sthlm

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Kära racevänner!

Jag är på mcsemester och ska till Stockholm på fredag för att träffa en tjej som jag har träffat. Nu är det så att hon vill gärna åka en sväng på hojen så jag skulle behöva låna en hjälm en liten stund på lördagen.

Jag måste åka hem till Malmö på söndagen, annars hade jag gärna hyrt en på en mcfirma men vet inte om någon har öppet på söndag??

Hade verkligen uppskattat hjälp med detta!

Kan nog bli svårt med hyra en kruka på en söndag.
Mitt tips är att åka till Biltema, ÖB, Lidl och köp en ny fräsch hjälm för en överkomlig penning (det är hon väl värd ;) ) även om det bara är en dag så är det bästa jag kan komma på än någon gammal beg hjälm som luktar kvarglömd gympapåse.

Kan nog bli svårt med hyra en kruka på en söndag.
Mitt tips är att åka till Biltema, ÖB, Lidl och köp en ny fräsch hjälm för en överkomlig penning (det är hon väl värd ;) ) även om det bara är en dag så är det bästa jag kan komma på än någon gammal beg hjälm som luktar kvarglömd gympapåse.

Det är faktiskt ett bra alternativ!! Får kolla på det. Tack!
Skulle ifs vara skönt att slippa köpa en hjälm.....

Tänkte ge henne mina grejor, men det var inte det jag frågade efter! Håll er till ämnet tack!

Biltema är en bra ide,

Bara att köpa o sen länta tebax den då den "inte passade". Biltema ställer inte massa onödiga frågor. ;)

Om du är ute och snurrar i norrort kan du få låna min extrahjälm.

Har några as coola medium hjälmar att låna ut, på med rånar luva så kanske det passar=)

Kan nog få fram en small oxå om jag rotar.....

Last edited:
Väldigt generöst av er!! Hon skulle mäta och se, jag återkommer så fort jag vet :)

Cirkus 56cm runt huvudet, vad motsvarar det?

Hade väll ifs varit roligare om man hade haft ett ställ till henne också så man hade kunnat köra en runda (istället för "provåka") :)

56cm motsvarar alltså s som jag har förstått rätt!

Dra till biltema och köp en ECE-godkänd jethjälm för 400 spänn så har du ju en godkänd skjutshjälm för alltid

56cm motsvarar alltså s som jag har förstått rätt!

Det ska det göra. Jag hade stl 56 på studentmössan för en massa år sedan och jag har small på hjälmen.
Men även en medium hjälm ska ju funka ganska hyfsat och det är ju kanske inte lika bra som en hjälm med perfekt passform men så stor skillnad ska det inte vara.

Jag har en Shoei Raid som skall vara Small om jag minns rätt, hittar inte någon storleksmarkering på den längre. Kan ju vara så att den är XS, jag som kör med XL kruka tycker iaf att den ser ut som något som passar en docka typ...

Edit:

M 57-58 var det på den

Last edited:
Brukar vara:

51-52 XS
53-54 S
55-56 M
57-58 L
59-60 XL

Skiljer sig givetvis från modell till modell samt land till land och passform.

Alla ni som hittat en hjälm som sitter bra vet att om man går upp en stl så sitter den på tok för dåligt och åker nästan av även med hakremmen fastspänd!

Sikta på en Small tror jag blir bäst, tycker också att biltema varianten är den bästa idén hittils! Tänker själv skaffa en sådan till flickvännen då den nuvarande krukan sitter för dåligt.

jävlar vad de jobbas på att få fram en hjälm, alla hjälper malmöbon så han ska få ligga i helgen ;)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...