Skuldavskrivning för u-länder, är det sant!?

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Hörde just på sexnyheterna att G8-länderna skall skriva av 300 miljarder av diverse skulder som de fattigaste länderna har! Det är ju sensationellt i så fall! Trodde inte jag skulle få uppleva nåt sånt i min livstid. Om det nu inte bara är nån skenmanöver förstås. Det finns kanske hopp om mänskligheten trots allt!

Ja, verkligen fantastiskt :rolleyes:

Det är en skam att det inte har gjort för längesen.

ja säger som min smarta lärare säger, om alla I-land skulle dra ner på sin försvars budget med ca 20% skulle man kunna lösa all fattigdom i hela världen

Jocke W skrev:
ja säger som min smarta lärare säger, om alla I-land skulle dra ner på sin försvars budget med ca 20% skulle man kunna lösa all fattigdom i hela världen

Hur naiv får man bli?
Så länge det sitter diktatorer som förskingrar bort ett lands rikedomar kvittar det hur mycket bistånd de får.

Last edited:
Kiosken skrev:
Hur naiv får man bli?
Så länge det sitter diktatorer som förskingrar bort ett lands rikedomar kvittar det hur mycket bistånd de får.

Ja, men på varje Mugabe så går det ju 10 demokratiska ledare som faktiskt försöker få sina länder på fötter....

En parameter att ta med i beräkningen är att G8-länderna desperat söker nya marknader då de egna inre marknaderna stagnerar. Om man kan lyfta ekonomin för u-länderna genom ett större utlägg nu, så har man dubbelt igen när de kommit på fötter och kan börja konsumera och producera samma varor som vi.

Alltid en baktanke med en god tanke....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...