Min splajdans nya arbetsbänk behöver naturligtvis krönas av ett anständigt skruvstycke och efter att ha avverkat Jula, Biltema, Micro, Harald Nyborg, Silvan, Coop, K-Rauta och Clas Ohlson (nej, inte enbart för att kolla skruvstycken
) föll valet på ett vridbart för strax under femhundringen på Bauhaus. Jag är allergisk mot junk-verktyg och ratade 199:- varianterna som var rätt sunkiga. Det uppackade skruvstycket på demohyllan verkade helt OK, och jag lämpade ner ett inpackat i kundvagnen. Kommer hem, packar upp och svär en smula när jag måste lägga en dryg timma med fil och smärgelduk för att få vridplattan att löpa hjälpligt.
Måttar slutligen in pjäsen i hörnet på bänken, drar fast med M12... och upptäcker först nu att skruvstyckets käftar aldrig kommer att bli parallella utan assistans av en fräsmaskin eller en trollkarl.
Var köper man ett bra skruvstycke i Gbg-regionen eller Halland?
(Den skarptänkte har redan insett att hela inlägget är ett nödtorftigt maskerat skryt om min fiiina arbetsbänk.
Men icke desto mindre sant.)

Var köper man ett bra skruvstycke i Gbg-regionen eller Halland?
(Den skarptänkte har redan insett att hela inlägget är ett nödtorftigt maskerat skryt om min fiiina arbetsbänk.