Skruvat som en klåpare..(zx10r)

frankson

Mr Frank
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
zx10r -06
Nu skickar jag ut en fråga då jag kört fast, hoppas på att ngn vänlig själ kan hjälpa mig.

Jag har just fått hem mina kåpor samt tank från lackeraren. Oj vad snyggt det blev.. Problemet som uppstått är att när jag skruvat tillbaka allt som det satt tidigare så hux flux startar inte hojen längre.

Jag har märkt att tankindikatorn på diplayen inte heller ger ngt utslag trots full tank, vilket lett till att jag "tror" jag gjort något fel iom att jag monterade tillbaka den där mojängen som sitter inne i tanken, vet inte vad den kallas.:rolleyes:

Mojängen i tanken sitter precis i det läge den satt tidigare och alla kablar är anslutna. Vad kan ha hänt, någon som har några bra tips att komma med. Vore väldigt tacksam.

sitter d ingen soppa kran? polarns r6:a hade en mitt under så man kunde lyfta tank utan spill, inge knas på kablage till armatur? färg i
kontakten?

inte råkat vända på tur och retur slangen till tanken? kolla i service manualen

el glömt att koppla in kontakten till soppa pumpen ?

startar pumpen då du vrider på tändningen ?

Ursäkta mitt sena svar, har bosatt mig i garaget svärandes över detta. Nu till vad jag undrar angående tips:

1.glömt att koppla in kontakten till soppa pumpen ?
-Vad jag kunde se finns det bara en "kontakt och den är inkopplad som tidigare.

2.inte råkat vända på tur och retur slangen till tanken?
- Det finns ju bara en slang som ansluts med ett "Klick" på en pipformad mojäng. Sedan finns det en slang som hängt fritt, ngn typ av luftning??

3.startar pumpen då du vrider på tändningen ?
-Hur avgör jag detta? Förlåt mina dumma frågor, men frågar man inte får man aldrig veta. Inget utslag på tankindikatorn i displayen, och inte heller någr kablar som skadats vad jag kan se iaf.

Tack för alla tips, hoppa att ngn vänlig själ kan svara på mina funderingar.

Om jag inte löst detta inom en vecka så får jag skämmas då cykeln ska in på service....:rolleyes:

Ursäkta mitt sena svar, har bosatt mig i garaget svärandes över detta. Nu till vad jag undrar angående tips:

1.glömt att koppla in kontakten till soppa pumpen ?
-Vad jag kunde se finns det bara en "kontakt och den är inkopplad som tidigare.

2.inte råkat vända på tur och retur slangen till tanken?
- Det finns ju bara en slang som ansluts med ett "Klick" på en pipformad mojäng. Sedan finns det en slang som hängt fritt, ngn typ av luftning??

3.startar pumpen då du vrider på tändningen ?
-Hur avgör jag detta? Förlåt mina dumma frågor, men frågar man inte får man aldrig veta. Inget utslag på tankindikatorn i displayen, och inte heller någr kablar som skadats vad jag kan se iaf.

Tack för alla tips, hoppa att ngn vänlig själ kan svara på mina funderingar.

Om jag inte löst detta inom en vecka så får jag skämmas då cykeln ska in på service....:rolleyes:

Pumpen ska surra ett par sekunder när den pumpar upp tryck när du slår på tändningen. Lyssna om nåt låter under tanken. Pumpen sitter ihop med tankmätarn i tanken. Antingen så har du missat en kabel ändå eller så har någon säkring gått.

Hade ett liknade problem, min startade men gick som skit. Började bluddra vid 4k varv.
Det var en luftslang som var i klämm :D

Hade samma problem på min cbr1000 efter omlack. Jag hade monterat tippsensorn upp och ned... :mad:

Gör så att du lossar slangen från tanken stoppar den i en cola flaska o vrider på nyckeln. nu så skall du se att det sprutar ut en rejäl ström med soppa. om inte kontrolera.
*kabeln till pumpen (Kontaktstycket anslutningar inne i tanken på pumpen)
* Tippsensorn
* Säkringar till ECU, Bränslepump m.m.

Kommer soppan som den skall så får man börja felsöka tändnings sidan.

Man brukar lätt kunna höra när pumpen startar (När du vrider på nyckeln) surrar till i ca 1-2 sec för att bygga upp tryck till spridar bryggan. ett sätt är att öppna tanklocket för att tydligare höra det.

Och så standardfrågan, du har väl inte kommit åt den röda nödstoppsknappen på styret?
(min hoj startar allt _utom_ soppapumpen på om den är intryckt)

Och så standardfrågan, du har väl inte kommit åt den röda nödstoppsknappen på styret?
(min hoj startar allt _utom_ soppapumpen på om den är intryckt)

Haha ja den knappen har man missat många gånger, ända sedan moppe-tiden. F*n vad dum man känner sig när man väl kommer på det!

Ja, man tackar för mången tips. Säkringarna är hela vad jag kan se, för de säkringar som finns är väl de jag hittar under sadeln? Knappen på styret var också en sak jag kom på efter ett tags letande, men var inte boven i dramat denna gången, i så fall hade jag väl knappast vågat skriva det heller....:tungan

Ska kolla om det kommer ngn soppa om jag kopplar ur slangen och kör ner den i en flaska cola och vrider om tndningen. Återkommer när jag hunnit kolla detta.:huvet

Ett problem löst, ett kvar!

Jaha, nu är hojen tillbaka från service. Startar gör den också, efter stiftbyte, olja samt filter. Så orsaken till varför jag gick bet, må väl vara det jag skrev ovan...(stift, olja filter)

Ett annat mysterium. Min tankmätare har slutat fungera. På verkstaden säger de att jag har haft otur och att displayen kan "bara sluta fungera". Allt annat i disp. funkar dock.

Jag har svårt att köpa det. Kan det inte vara tankarmaturen, som sitter i tanken som pajat? För visst skickar den info till displayen om soppamängd? Eller har jag tänkt fel? Tycker det vore konstigt om bara en liten del av disp. pajat, och allt annat funkar....Någon som har några tips eller ideér??:va

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan