marten_larsson
Mårten
Ojoj, nu har det gått mer än två månader sen man först hörde det hjärtskärande ljudet från motorcykeln och än rullar den inte. Det ursprungliga felet är lagat sen två veckor tillbaka men när motorn skulle av från hojjen gick det inte bättre än att tre avgasskruvar satt kvar i cylinderblocket utan mössa(skalle alltså). Vi har försökt ta loss dem på det vanligaste sättet, skruva av dom, efteråt i tron om att det skulle bli lättare när det inte var någon spänning kvar men ack nej. Vi har också försökt borra runt skruvarna med 10mms hålsåg i tron att aluminiumet skulle släppa skruven lite lättare då men hittills har det inte fungerat "särskilt" bra. Anledningen till att vi inte försökt borra ut skruvarna är att de är så förbannat hårda (men trots det har jag lyckats skruva av skallen på en så de sitter "rätt" bra).
Någon här som har några förslag på hur man ska göra, gärna med lite detaljer eftersom "borra ut och sätt i helicoil"-svaret har jag redan fått, för två månader sedan... Lämna in på verkstad känns meningslöst eftersom de knappast kan göra ett mycket bättre jobb än vi samtidigt som det skulle kosta ett par tusenlappar - för att ta ut tre skruvar...
Finns det ingen annan lösning är jag intresserad av en motor till en Suzuki GSXR 750 90-91 (92/93-motorerna borde också passa) för det lär väl kosta ungefär samma som ett nytt cylinderpaket. Tips om skrot som har en motor mottages också varmt...
Någon här som har några förslag på hur man ska göra, gärna med lite detaljer eftersom "borra ut och sätt i helicoil"-svaret har jag redan fått, för två månader sedan... Lämna in på verkstad känns meningslöst eftersom de knappast kan göra ett mycket bättre jobb än vi samtidigt som det skulle kosta ett par tusenlappar - för att ta ut tre skruvar...
Finns det ingen annan lösning är jag intresserad av en motor till en Suzuki GSXR 750 90-91 (92/93-motorerna borde också passa) för det lär väl kosta ungefär samma som ett nytt cylinderpaket. Tips om skrot som har en motor mottages också varmt...
