Skruvar gsr

Bronk

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
GSR 600 -06
Ett simpelt problem!
Skruvarna som håller fast det elektroniska stöldskyddets antenn, hur får man loss dom? tycker jag försökt på alla sätt att skruva loss dom men dom bara snurrar utan att dom lossnar, kan det va gängen som är pajj?
Jag vet, hur ohändig får man va egentligen!? skippa helst spyddigheterna om hur dålig man är på att skruva. Är iaf väldigt tacksam för svar...

vet inte hur det ser ut eller var den sitter, men...
mutter på baksidan?
ankarmuttrar som har släppt i nitarna?

Denna del som jag ska få bort sitter runt tändningslåset så kommer inte åt bakom, så nej ingen mutter. Hur ska jag förklara hur den ser ut, när man man skruvar så är det en del i mitten som snurrar medans den yttre delen av skruven inte rör sig, taskig förklaring...
Hade hoppats nån med en gsr såg detta inlägg för ni borde veta vad jag menar för skruv!? men är tacksam för all hjälp jag får

Pratar du om plastskruvarna?

Stick handen under blinkerskyddet och skuffa underifrån tillika som du skruvar.
Dom går inte i några gängor utan som fungerar som "klips".

Det är ganska tajt men du kommer nog åt.

Lite för sen ;)

Last edited:
Jep då gör du som jag sa.

börja med att skruva loss sexkantsskruven på blinkerskyddet, glid ut den från sin plats, så kommer du med handen åt skruven från undersidan, så att du kan trycka underifrån tillika som du skruvar från övresidan. Gjorde själv det idag :) Har du haft några problem med tomgången?
Min går ojämt då den når värme, 79c. Verkar vara lambda sonden som är kass, ska föra den på 6000km service så får de kolla..
Jag böt tändstift och den gick bra i 1000km, sen började det igen..

Last edited:
Jep då gör du som jag sa.

börja med att skruva loss sexkantsskruven på blinkerskyddet, glid ut den från sin plats, så kommer du med handen åt skruven från undersidan, så att du kan trycka underifrån tillika som du skruvar från övresidan. Gjorde själv det idag :) Har du haft några problem med tomgången?
Min går ojämt då den når värme, 79c. Verkar vara lambda sonden som är kass, ska föra den på 6000km service så får de kolla..
Jag böt tändstift och den gick bra i 1000km, sen började det igen..

Tack för tipset, ska försöka med det!
Köpte faktiskt min förra lördagen plus att jag inte har nått mc kort än så har knappt kört min, bara små test repor! men än så länge har jag inte lagt märke till att tomgången skulle gå ojämt

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman