Skruvad fråga

meme

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2008
Hoj
Honda, CB750F. Suzuki SV650S, BMW F650CS
Precis köpt en begagnad SV650S men som allt som inte är nytt (eller som jag ägt...) så saknas det lite småsaker.

Några skruvar som håller kåpan fram saknas, verkar vara lite special. Någon som har ett bra tips på var man kan gå in och köpa dem?

Bifogat

• skruv.jpg
    skruv.jpg
    23.8 KB · Visningar: 313
Lär väl finnas hos dem flesta handlarna...
Kolla med Din mc, Ava eller nån annan cykel o reselvdelshandlare.

äääh originalgrejer är ju onödigt dyrt. Vilken järnaffär som helst kan greja det där med både insex, sexkant, torx, stjärna eller spår. försänkt eller inte. Kostar 2kr/skruv ist. för 20.....

...och det är ett bra recept på att få till det där räpplet en annan hatar, blandningen av skruvar, hinka gärna in lite blandat, stjärn-, insex och vanligt spårskruv - varför inte lite vanlig bult med? :D

Det kostar så lite att behålla det standard, enhetligt och propert...

/J

...och det är ett bra recept på att få till det där räpplet en annan hatar, blandningen av skruvar, hinka gärna in lite blandat, stjärn-, insex och vanligt spårskruv - varför inte lite vanlig bult med? :D

Det kostar så lite att behålla det standard, enhetligt och propert...

/J

Vad jag menar är att om han behöver just torx försänkt som ser ut som på bilden så finns det att få tag på utan att behöva beställa original. Inte att han ska blanda alla på bågen :)

Tvivlar starkt på att skruvarna är en dussinvara hos närmsta järnbutik, blir nog att beställa original. jag tror nog att du överlever den utgiften.:D

Eller så plockar du det från Cycle-parts.com framförallt om du ska ha andra saker samtidigt... Rätt mycket billigare...
Men som sagt var då bör man nog samla på sig lite fler prylar än bara några skruv... Brukar beställa hem en massa extra skruv och dylikt när jag ändå plockar hem andra saker men dom har jag har haft hemma har jag dessvärre sålt slut på...

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla