Skruv till kraschkåpor

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
Har satt på en krashkåpa på hojen och var nere och skulle beställa skruvar som passar på Lidströms motor, dom skulle ha 220kr för 4 skruvar :dummer
Någon som vet vart man kan beställa skruvar billigare eller kanske någon som har några över att sälja? I vilka mått finns dom? Hålen jag behöver skruv till är ca 5mm i diameter.

e det specialbult eller? för det borde väl vara nån form av standardgänga och då har ju järnhandeln rätt mycket. dom jag har till fzren är av vanlig m-gänga.

Dzus?
Dem kan du köpa av Greven, se länk här på SH.

Last edited:
Gustav O skrev:
2140129 Dzus?
De kan du köpa av Greven, se länk här på SH.

Tror de heter dzuz, om man kikar in i hålet ser det ut ungefär så här :tomten

Bifogat

• dzuz.JPG
    dzuz.JPG
    2.8 KB · Visningar: 443
Gustav O skrev:
2140146 Kika på länken så ser du om det är Dzus.

http://www.aeromat.se/v2.0/pdf/standard.pdf

Yes precis :tummenupp
Skulle vilja ha de med platt skalle utan flärp på ;)
Kikade hos greven, verkade bara ha med flärp dessutom kostar dom över 200 spänn för 6 st, och jag behöver bara 2 st kom jag på. Sjuka priset på dom skruvarna alltså.. hehe ingen som har 2 att sälja? :näsblod

Ooops skrev:
2140153 Yes precis :tummenupp
Skulle vilja ha de med platt skalle utan flärp på ;)
Kikade hos greven, verkade bara ha med flärp dessutom kostar dom över 200 spänn för 6 st, och jag behöver bara 2 st kom jag på. Sjuka priset på dom skruvarna alltså.. hehe ingen som har 2 att sälja? :näsblod
De mindre är skitsvåra att få tag på av någon anledning.

Gustav O skrev:
2140161 De mindre är skitsvåra att få tag på av någon anledning.

Hehe.. typiskt! Tack för hjälpen iaf! Får väl bli att jaga mc-huset och betala 60kr per skruv då! :död

Satana, och greven verkar bara ha med flärp och den tjockare varianten :huvet

Kåpskruvar.....Räjsputtedelar...

Här kan ni hitta en hel del av det ni söker , killen finns även här på SH.
Håll till godo, duktig som fan på 2-takt å maskinbearbetningar.

http://www.vrm.se/

Det sitter sådana skruvar till motorskyddskåpan på BMW. Iaf E39. Kostar 12kr/st, tror jag..

pilsner

Har satt på en krashkåpa på hojen och var nere och skulle beställa skruvar som passar på Lidströms motor, dom skulle ha 220kr för 4 skruvar :dummer
Någon som vet vart man kan beställa skruvar billigare eller kanske någon som har några över att sälja? I vilka mått finns dom? Hålen jag behöver skruv till är ca 5mm i diameter.

Dzus kostar så mycket,, allt från 20:- till 60:- per skruv beroende på måtten.. Fint pris jag vet :D

Jag kör med stripes (buntband) funkar lika bra :tummenupp

Funderar fan på o rigga en fler op på jobbet o köra fram en kasse sådana (dsus) då dem tar betalt för dem som det vore guld!
Tar inte mer en 1 minut biten o köra i en svarv.

Funderar fan på o rigga en fler op på jobbet o köra fram en kasse sådana (dsus) då dem tar betalt för dem som det vore guld!
Tar inte mer en 1 minut biten o köra i en svarv.

Problemet e att du får fina böteslappen sen eftersom dom är Patenterade... Man får inte göra kopior och det är därför dom är så dyra...

*/ ?>
Back