Skruv till kamkedjespännare!!!!

Fredde GSXR

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
690 SMR
Hej, jag behöver få tag i skruven som håller kamkedjespännar-glidskenan. Skruven sitter längst ner där kedjan går runt och är nån spec variant med tjockare ände där skenan ska kunna vicka. Har ringt runt och enda svaret jag fått är att den måste beställas från Japan med två-tre veckors leveranstid. Jag behöver skruven i nästa vecka om jag ska kunna köra racet V35. Finns det nån som har en liggandes eller vet/tror att det går att få på snabbare?

Två enkla varianter:
1 få en tillverkad på mekanisk verkstad
2 ta en skruv M6 eller vad nu gängan är och kapa ett rör som passar utanpå i rätt längd.

poängen är att skruven har en inbyggd distans för att skenan ej ska låsas fast av skruven då den dras åt

Två enkla varianter:
1 få en tillverkad på mekanisk verkstad
2 ta en skruv M6 eller vad nu gängan är och kapa ett rör som passar utanpå i rätt längd.

poängen är att skruven har en inbyggd distans för att skenan ej ska låsas fast av skruven då den dras åt

Finns det något tips om en bra mekanisk verkstad oxå och kan dem få till skruven så den blir lika hållbar?

Vet inte om jag litar på att ta en skruv och rör, uppenbarligen är det ett jävla tryck på skruven och nästa gång lär jag väll inte ha sån tur.

Är det inte någon som har en skruv till övers som skulle passa mig?:Bugar

testa "red cars and motorcycles", håller till i England och har en jädra servicenivå

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT