Skruv i bakdäcket

SNAFU

Vaffanculo
Gick med
16 Jan 2007
Hoj
Monster
Tack till killen på Gixxern eller om det var han på R1:an på Waxholmfärjan som hojtade att jag hade en skruv i bakdäcket.

På väg till Bogan för lite skön körning, men pga skruven det blev fisåka hela vägen hem. Vanligt förekommande eller? Hur fan går det till, ser ut som om någon dragit i skruven med mening, rakt in i däcket.

Edit: Och det första jag ser när jag kör av färja i Waxholm är

Linda Rosing och hennes :tuttar

:mad:

Last edited:
Ett däck är mjukt och en hoj är tung. Det krävs inte mer än så för att skruven ska gå rätt in i däcket. Jag testade med att trycka upp en skruv i foten en gång, det gick ganska lätt det med :näsblod
När jag fick skruv i bakdäcket så gjorde jag dock en snålvariant och åkte till gummiverkstaden som pluggade det åt mig. Var inga problem att bränna 250 knyck med ett pluggat däck, det höll.

Ett däck är mjukt och en hoj är tung. Det krävs inte mer än så för att skruven ska gå rätt in i däcket. Jag testade med att trycka upp en skruv i foten en gång, det gick ganska lätt det med :näsblod
När jag fick skruv i bakdäcket så gjorde jag dock en snålvariant och åkte till gummiverkstaden som pluggade det åt mig. Var inga problem att bränna 250 knyck med ett pluggat däck, det höll.

Jo, jag var hos lokala däckfirman på Kocksgatan. "Skruva ur skruven och kolla om den har gått igenom däcket, har den inte det så är det bara att åka. Annars räcker det med plugg".

Gjorde det ont att testa en skruv i foten, Grappa? :D

Jo, jag var hos lokala däckfirman på Kocksgatan. "Skruva ur skruven och kolla om den har gått igenom däcket, har den inte det så är det bara att åka. Annars räcker det med plugg".

Gjorde det ont att testa en skruv i foten, Grappa? :D

Kändes knappt, det som smärtade var när arbetskamraten fick ta sin Dewalt och SKRUVA ut skruven. Bara skallen syndes till under skosulan. Sen den dagen åker jag hem och hämtar arbetsskorna om jag glömmer dem...

Läcker det då eller hade du tur?

Kändes knappt, det som smärtade var när arbetskamraten fick ta sin Dewalt och SKRUVA ut skruven. Bara skallen syndes till under skosulan. Sen den dagen åker jag hem och hämtar arbetsskorna om jag glömmer dem...

Läcker det då eller hade du tur?

Tur, kan man köpa det någonstans?
Luften i däcket försvann snabbare än löningen :gnissla

Bifogat

• 20090825126.jpg
    20090825126.jpg
    229.9 KB · Visningar: 60
  • 20090825128.jpg
    20090825128.jpg
    230.6 KB · Visningar: 59
Vafan, du kör ju en skramlig jävla ducce så då hade du ju inte behövt skruva ut skruven då den omöjligt kan försämra komforten :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg