marten_larsson
Mårten
Sitter i valet och kvalet, ska man köpa en motor från skroten eller ska man köpa beg. delar från en kille här på SH? Motorn kostar nästan ingenting, en ynka tusenlapp med tillägget "drar olja" och delarna jag behöver är växellådan och som parentes även nedre motorkåpan som är lagad med lite kemisk metall (det funkar som det är nu, inte så snyggt bara).
Delarna som jag skulle köpa är en komplett låda från en GSX-F -00 som gått 1200 mil och som funkar med min låda (GSX-R -91) för 2500kr + frakt.
Vad ska man göra? Motorn finns på köravstånd från mig så jag kan hämta den om jag vill men tusen spänn på en osäker låda eller 2500 för en som funkar? Får ju lite "extra" om man tar motorn...

Delarna som jag skulle köpa är en komplett låda från en GSX-F -00 som gått 1200 mil och som funkar med min låda (GSX-R -91) för 2500kr + frakt.
Vad ska man göra? Motorn finns på köravstånd från mig så jag kan hämta den om jag vill men tusen spänn på en osäker låda eller 2500 för en som funkar? Får ju lite "extra" om man tar motorn...