Skrotmotor eller funkisdelar?

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Sitter i valet och kvalet, ska man köpa en motor från skroten eller ska man köpa beg. delar från en kille här på SH? Motorn kostar nästan ingenting, en ynka tusenlapp med tillägget "drar olja" och delarna jag behöver är växellådan och som parentes även nedre motorkåpan som är lagad med lite kemisk metall (det funkar som det är nu, inte så snyggt bara).

Delarna som jag skulle köpa är en komplett låda från en GSX-F -00 som gått 1200 mil och som funkar med min låda (GSX-R -91) för 2500kr + frakt.

Vad ska man göra? Motorn finns på köravstånd från mig så jag kan hämta den om jag vill men tusen spänn på en osäker låda eller 2500 för en som funkar? Får ju lite "extra" om man tar motorn...

:confused: :confused:

marten_larsson skrev:
2169062 Sitter i valet och kvalet, ska man köpa en motor från skroten eller ska man köpa beg. delar från en kille här på SH? Motorn kostar nästan ingenting, en ynka tusenlapp med tillägget "drar olja" och delarna jag behöver är växellådan och som parentes även nedre motorkåpan som är lagad med lite kemisk metall (det funkar som det är nu, inte så snyggt bara).

Delarna som jag skulle köpa är en komplett låda från en GSX-F -00 som gått 1200 mil och som funkar med min låda (GSX-R -91) för 2500kr + frakt.

Vad ska man göra? Motorn finns på köravstånd från mig så jag kan hämta den om jag vill men tusen spänn på en osäker låda eller 2500 för en som funkar? Får ju lite "extra" om man tar motorn...

:confused: :confused:

Sluta fundera.....hämta motorn, växellådan drar inte olja ju! sen så har du en massa bra reservdelar.

marten_larsson skrev:
2172058 Och det löste sig ju sådär bra... :huvet
Växellådan på den nya motorn va sämre än min nuvarande, kommer kosta ett par tusen till. :4skrika

Se dt från den ljusa sidan.......nu har du ju en massa extra prylar att köra sönder..... :hihi

Är dreven så blod dyra då?

Du känner ingen som jobbar som verktygsmakare eller dyl, som har tillgång till en skärmaskin (laser, vatten eller trådgnist) och en härd ugn??
Då vore ju saken biff, Jag hade sådana tillgångar för ett par år sen och vad man än behövde så kostade det en räkmacka, synd att så inte är fallet längre :huvet

Lycka till!

Offroad skrev:
2174771 Se dt från den ljusa sidan.......nu har du ju en massa extra prylar att köra sönder..... :hihi

Är dreven så blod dyra då?

Du känner ingen som jobbar som verktygsmakare eller dyl, som har tillgång till en skärmaskin (laser, vatten eller trådgnist) och en härd ugn??
Då vore ju saken biff, Jag hade sådana tillgångar för ett par år sen och vad man än behövde så kostade det en räkmacka, synd att så inte är fallet längre :huvet

Lycka till!

1200kr/st om man köper nytt och jag behöver fyra nya :näsblod

Har dock reklamerat det till skroten och han försöker hitta nya grejer till mig, annars ska jag erbjuda mig att ta hand om motorn för halva summan :banana
Ska ringa på måndag och se hur det artar sig...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg