Skrotat knä...

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Vi var ute och åkte en sväng i lördags. Konade upp lite på en avlägsen plats och körde lite. Plötsligt får polaren ut bakhjulet i gruset, ett rejält fetställ och sedan in på asfalten där det är något bättre grepp. Detta resulterar i en high-sider. Han ligger kvar på marken och vi stannar och frågar hur det är med honom, om han kan röra benet (som han har ont i) riktigt och så. Han sade att han inte kunde röra det riktigt men han trodde det inte var något alvarligt. Han testade lite mer och vi bestämde att han skulle in till sjukan iaf. Han bars till bilen och där ville han testa att stödja lite på benet, han testade men då skrek han till och kastade sig på marken, det gjorde ont, riktigt ont sade han. Han lades in i bussen och kördes till sjukan, de såg att det var knät som hade gått i några bitar. Han fick akutopereras i fyra timmar och vissa benbitar i knät var så skrot att de fick skära upp i höften på honom, hugga bort ben därifrån och sätta i knät. Kryckor och gips LÄNGE och sedan får han inte stödja på det på länge efter det... Inga tävlingar för honom iår iallafall.

Ta det lugnt!

- Johan, som var och körde i Eksjö igår.. KUL!!

Aj fan! Ont!

Jag fick några släpp i helgen jag med men då jag kör långsammare än "gubbe-i-keps" så var det ingen fara.

Hoppas han blir bra fort. Åtminstånde fortare än planerat.

/Lucky9

:skrämd
Ajajajaj, det börjar alltid ila och klia i mina knän när jag läser sånt här.
Vad hade killen för skydd? Ett vanligt skinnställ?

Aj fy f-n.

Beklagar å det hjärtligaste. Hälsa och säg att han ska repa sig snarast.

Ett IXS raceställ, crosstövlar, hjälm, ryggskydd, handskar och allt det där som man bör ha när man åker båge...

Leffe skrev:
:skrämd
Ajajajaj, det börjar alltid ila och klia i mina knän när jag läser sånt här.
Vad hade killen för skydd? Ett vanligt skinnställ?

ajaj

hmm
framstår ju som att jag hade tur med min highside, bara 2 revben och 10 veckor, schysta piller av doktorn, gör livet lite roligare, men det kan ju inte jämföras med att åka på 1 hjul :D
Hälsa och beklaga.....

Re: ajaj

Killen kan pumpa in morfin i sig själv. När det gör extra ont så trycker han lite extra så känns allt bättre...

borggren skrev:
hmm
framstår ju som att jag hade tur med min highside, bara 2 revben och 10 veckor, schysta piller av doktorn, gör livet lite roligare, men det kan ju inte jämföras med att åka på 1 hjul :D
Hälsa och beklaga.....

Re: Re: ajaj

Trist!! Det var så illa alltså?

Gick det bra igår annars? Var det en bra bana?

mr_rockster skrev:
Killen kan pumpa in morfin i sig själv. När det gör extra ont så trycker han lite extra så känns allt bättre...

AJAjajajajjaj, hoppas knät blir bra igen efter det där..

Nu blir man ju avskräckt att prova på avancerade sladdar, en lowsider har man gjort själv men ingen sån flygtur. :skrämd

Kompressions-skador är svåra att skydda sig mot, hur bra skinnställ och prylar man än har. Ett vanligt skinnställ ger dessutom inte lika bra skydd för knäna som knee-braces (fast sådana är knepiga att kombinera med skinnställ - det är nästan endurobyxor som gäller då, med andra nackdelar).

Re: Re: Re: ajaj

Du är ju tjej som inte följde med...

Klart det var en bra bana, vi har varit där förut och kört. Bara asfalt, långa svepande sköna kurvor...

Ulfs knä är skrot...

schield skrev:
Trist!! Det var så illa alltså?

Gick det bra igår annars? Var det en bra bana?

har gjort exakt en sådan!
nyckelbenet hoppade loss. ganska lindrigt mot den killen.

hoppas han blir bra igen.

alla är tyvärr dödliga även fast man kanske inte vill tänka den tanken!

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa