Skrotat? Ja/Nej?

Har du kraschat på gruppkörning iår?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Vill man ha mer uppstyrda gruppkörningar finns det klubbar att åka med!

Mina 0,50

Det här lät nog hårdare än det var tänkt :).

Menar att lördagskörningarna erbjudit en frihet för ALLA att köra som de vill. Med rejält hög acceptens för både höga och lägre tempon, en variation åtminstone jag uppskattar i sig. Att mixen blir bland både gamla rävar och totala noobs.

Skulle man dela upp oliak grupper tappas som Schellfaren sa den öppenheten som jag ser det. Alla kör för att det är kul och för att träffa nytt folk, ett incitament gott nog som jag ser det.

Antingen ska man stycka gruppen, och lämna några vilsna själar med en karta och säga "vi möts i Åtvid." eller nåt, eller så ska hela gruppens tempo anpassas efter lägstanivå. Inget av alternativen känns särskilt tilltalande.

Menar att lördagskörningarna erbjudit en frihet för ALLA att köra som de vill. Med rejält hög acceptens för både höga och lägre tempon, en variation åtminstone jag uppskattar i sig. Att mixen blir bland både gamla rävar och totala noobs.

Skulle man dela upp oliak grupper tappas som Schellfaren sa den öppenheten som jag ser det. Alla kör för att det är kul och för att träffa nytt folk, ett incitament gott nog som jag ser det.

Antingen ska man stycka gruppen, och lämna några vilsna själar med en karta och säga "vi möts i Åtvid." eller nåt, eller så ska hela gruppens tempo anpassas efter lägstanivå. Inget av alternativen känns särskilt tilltalande.

nu har jag iofs bara varit med på en av era körningar och den blev tidigt avslutad. . Men inte var det nå problem tyckte ja. det väntades och man kunde köra i lila lugna mysatempot om man ville.

jag hackar på fler gånger nästa år.. this time med fräsha däck :tummenupp

nu har jag iofs bara varit med på en av era körningar och den blev tidigt avslutad. . Men inte var det nå problem tyckte ja. det väntades och man kunde köra i lila lugna mysatempot om man ville.

jag hackar på fler gånger nästa år.. this time med fräsha däck :tummenupp

I believe it when I see it! ;)

Klart bättre formulering :mad: :)

Du har en del poänger, flummar mest lite här.

Sa till mig själv att köra bana iår, vilket uteblev.
Får hoppas på lite sånt nästa år (om fanskapet håller efter renovering).

Har du ställt in duken för året?

Körde lite i helgen, spännande med mörker, dimma och viltjakt i skogarna, extremebajking.

Jag har åkt med ett par gånger! och kört i varierat tempo ibland lugnt och ibland lugnare. Det funkar bra som det är och skulle det hända en olycka så får man hjälp och stöd. Jag har mött nya vänner och fått många skratt. Jag kommer fortsätta att åka med //GT

ja vad ska man säga? e väl som vanligt antar jag,, man tar eget ansvar osv,,, vill man ha show så kan man ha det på egen hand, tyvärr,,, ja ja vet ja drar aldrig upp den på bakhjulet,,,

ja vad ska man säga? e väl som vanligt antar jag,, man tar eget ansvar osv,,, vill man ha show så kan man ha det på egen hand, tyvärr,,, ja ja vet ja drar aldrig upp den på bakhjulet,,,

Haha, nu har du fan vaknat för tidigt!

Läs det där själv en ´gång och fundera på vad det står, för jag har ingen aning :arsele

:7peta

Nu tror jag vi får sluta med gruppkörningar.
Tror inte mina ögon när man går in och kollar och ser att så många som 12 stycken har klotat i år:va:va:va:va:va:va:va.
Skulle var intressant och veta vad vi/ni kallar gruppkörning.
Är det helgturerna vi pratar om eller är det ren allmän körning där man är ute och tar en tur med polaren.
För mig är det Lördag och Söndagsturerna som är de så kallade gruppkörningarna och då är det efter lite räkning 4 stycken som har haft oturen och synat asfalten i år.
Åtminstone de turer som har gått ifrån McOrvars här i Norrköping.

Eftersom jag är så nyfiken på vilka det kan vara så kan ni väl pm:a mig om vilka ni är om ni inte vill skriva om det här på forumet.

Är rädd att folk som ser detta annars inte vill åka med om de tror att det är förenat med livsfara och åka med oss.

Tror inte mina ögon när man går in och kollar och ser att så många som 12 stycken har klotat i år:va:va:va:va:va:va:va.

Nu tror jag det är ett visst överlapp mellan de rapporter som getts. :)

Eftersom jag är så nyfiken på vilka det kan vara så kan ni väl pm:a mig om vilka ni är om ni inte vill skriva om det här på forumet.

:notme*

*Kan innehålla spår av ren och skär lögn

Tror inte mina ögon när man går in och kollar och ser att så många som...

Är rädd att folk som ser detta annars inte vill åka med om de tror att det är förenat med livsfara och åka med oss.

1. Siffrorna är missvisande, det vet alla som faktikst åkt med oss.
2. De som dömer och tror att de ska åka av pga av nån annan kommer förmodligen inte åka med ändå, tyvärr. Men insikten om att man själv är ansvarig för sin egen körning och sitt eget liv är lite av en förutsättning för att en gruppkörning ska vara en bra idé.

Annars renderar det i scenarion som: "Men Kalle körde så fort i den kurvan, det var därför jag körde av vägen"

Givetvis en otagbar förklaring. Var och en måste ta ansvar för sin egen säkerhet.

Vad som oroar mig är om folk tror att andra utsätts för risker. För det måste jag säga fungerar ypperligt bra i det gänget, i många andra grupper körs det om lite hur som helst och den som är osäker blir lätt "störd" av sånt.

Det finns bara en orsak till de 4 avåkningar som varit, och det är föraren själv. Inget ont i det, sånt händer. Men det är en riskbedömning var och en gjort på alldeles egen hand.

Mina 0,50

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...