Skrotade idag...

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Så går det med mc:n om den som sitter på inte kan läsa ordentligt... Kom för fort, valde kanske fel alternativ: bromsa. Förmodligen var jag ändå körd. Kunde ha genat och lagt ner (förmodligen hade det inte gått) plus att då kunde en mötande bil fått mig i sätet...
Jag hade kört kurvan 10 min tidigare åt andra hållet och mindes helt fel. Total blackout. :kocko :kocko

Jag fixade mig hyfsat iaf. Landade i ett lass med granris. Kan det bli bättre oc mjukare? En sten hade inte varit bra tex. :gnissla

Liten smäll fick jag på axeln men det är förmodligen lugnt. Bågen landade nån decimeter till vänster om mig. Upplevde att den kom efter mig ner i diket på nåt sätt. Jag klättrade upp för gräsbranten och fick se tre knuttar som tittade på mig lite konstigt. Jag tänkte först inte besvära dem eftersom jag visste att min åkkamrat skulle anlända snart men den sista stannade när han fick syn på hojen i skogen.

Grabbarna var från norrköping och hjälpte mig att få upp skiten. 1000 tack!
Detta hände ett par mil utanför ljungsbro/berg åt skogen till...

Tre kåpor var krajade, lykthuset och delar på lykthållarnen, fästen etc.
Framblinkers borta och växelspaken krokig...
Nu får vi se vad en halvförsökring kan hitta på... Begränsad vagnskada täcks, vad det nu innebär...

Hursomhelst så är jag tacksam för de lindriga konsekvenserna av mina idiotsekunder som mc-förare.

Kör bättre än såhär säger jag bara! Och tack igen norrköpingsgrabbarna och min polare simon!

:3freak

Gött att det gick bra med dig i alla fall!
Hojjar kan ersättas, inte folk!

fyfan va trist att vara i dina kläder...

först hojen stulen, sedan kör offroad med den.
tur att du klarade dig iaf.

sälja & börja med go-kart kanske ? :rolleyes:

kurre3 skrev:
Tre kåpor var krajade, lykthuset och delar på lykthållarnen, fästen etc.
Framblinkers borta och växelspaken krokig...
Nu får vi se vad en halvförsökring kan hitta på... Begränsad vagnskada täcks, vad det nu innebär...

Trist med vurpan.
Men vad menar du med bergänsad vagnskade på halvförsäkring?

trist som fan.. men vurpa gör vi allihop förr eller senare, sålänge man klarar sig helskinnad är det bara att vara glad, hoj kan man ju alltid laga/skaffa ny :tummenupp

Var det i nån av de två skarpa böjarna utan för Ljungs slott månne?
Skönt att höra att nån vänlig själ lagt ut granris att landa på och ännu skönare att höra att det gick bra med dig, för det är det viktigaste.

Last edited:
Tack för peptalket gott folk! Stannar hemma från gräsklipparen och golfbanan idag. Var visst lite blåslagen trors allt...

Begränsad vagnskada innebar tydligen att självrisken skjuter i höjden på hela 12.000... Folksam är det jag har.

Kommer man billigare undan? "Tre kåpor var krajade( framkåpa, två främre sidokåpor. ej nedre sidokåpa), lykthuset och delar på lykthållarnen, fästen etc.
Framblinkers borta och växelspaken krokig..."

Kanske inte ska bjuda in folksam till dans den här gången..?

pvcraketen ---> Nix, de vägarna kan jag utantill.. Det här var åt vånga till..

kurre3 skrev:
Tack för peptalket gott folk! Stannar hemma från gräsklipparen och golfbanan idag. Var visst lite blåslagen trors allt...

Begränsad vagnskada innebar tydligen att självrisken skjuter i höjden på hela 12.000... Folksam är det jag har.

Kommer man billigare undan? "Tre kåpor var krajade( framkåpa, två främre sidokåpor. ej nedre sidokåpa), lykthuset och delar på lykthållarnen, fästen etc.
Framblinkers borta och växelspaken krokig..."

Kanske inte ska bjuda in folksam till dans den här gången..?

pvcraketen ---> Nix, de vägarna kan jag utantill.. Det här var åt vånga till..

Beror väl på vilket skick du vill ha på prylarna, allt helt nytt i bästa knullputs blir nog dyrare än 12k. Men om du kan leva med bättre begagnade delar så låter det inte så dyrt tycker jag...

Ingen bra början på din säsong (först snodd och sen vurpa), trist...men det är ju bara pengar trots allt!

kurre3 skrev:

Fan vad surt! Först vurpa hojen och sedan missa en dag ute i det härliga vädret! Snudd på att det ena kompenserar det andra. :tungan

Skämt åsido, bittert men det är bara grejer. Tänk vad du hade samma tid förra året och livet är nog inte så tokigt ändå? :D

ft skrev:
Fan vad surt! Först vurpa hojen och sedan missa en dag ute i det härliga vädret! Snudd på att det ena kompenserar det andra. :tungan

Skämt åsido, bittert men det är bara grejer. Tänk vad du hade samma tid förra året och livet är nog inte så tokigt ändå? :D

Nej då.. Det känns bra att livet är kvar iaf. Som att fixa kvalet och ha en plats i startfältet ungefär... Tack till markägaren som lastat upp granris i skogen! :tummenupp

Men vad säger ni om beg. delar då? Var hitta!?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman