Skrotad hojj

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Tjena, Tänkte ringa bilprovningen imorgon o kolla men känner att jag inte kan vänta så länge så kollar först här, är en skrotad hojj skrotad för alltid? lr kan man regga den igen med nytt chassi nr o ny identitet som man skapar själv? :)

Joo, det borde väl gå:va Om du reggar in den som ett nybygge eller nåt, äh jag vet fan inte:confused:
Jag menar, ingen behöver ju veta att den funnits förr!

din hoj

Du kan alltid regga in en skrotad hoj det är bara att göra en ny besiktning har för mig att den heter a6 men dina nr måste vara intakta på ramen så dom kan spåra den

Hallå.

Det beror nog på vissa faktorer huruvida det går eller ej.
Om cykeln har kvar sitt gamla ramnummer och i övrigt motsvarar vad den en gång var kan det gå. Det som då gäller är att den gamla registreringen går att styrka, enklast genom att kolla bilregistret om man känner till det gamla reg.numret. Om så är fallet kan man göra en s.k ursprungskontroll mot tidigare registrering, för att sedan göra en Reg.besiktning samt vägning.

Min gamla harv är ett sånt exempel. Köpte den som ett rullande chassi utan el och motor bl a. En god vän körde ramnumret mot bilregistret och fann då ett Reg.nummer som hade blivit avregistrerat Maj -00. Detta var på hösten -04, så jag gjorde en ursprungskontroll hos Bilprovningen -kostade då 750:-. Allt jag hade låg som lösa delar i bilen:yoparty men det räckte tydligen. Sen var det bara att bygga. Som tillstyrkning kring motorn bifogade jag bilder på min motor samt motorcykeln den då satt i, för effektens skull.

Ca 1 år senare körde jag till bilprovningen med hojen på släp och gjorde det sista. The rest is history. En MotoMartin reggad som en 83:a med X som första skyltbokstav

P.s Förbehåller mig rätten att ha fel om bestämmelser o likn. har ändrats efter September -05 D.s

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!