Hallå.
Det beror nog på vissa faktorer huruvida det går eller ej.
Om cykeln har kvar sitt gamla ramnummer och i övrigt motsvarar vad den en gång var kan det gå. Det som då gäller är att den gamla registreringen går att styrka, enklast genom att kolla bilregistret om man känner till det gamla reg.numret. Om så är fallet kan man göra en s.k ursprungskontroll mot tidigare registrering, för att sedan göra en Reg.besiktning samt vägning.
Min gamla harv är ett sånt exempel. Köpte den som ett rullande chassi utan el och motor bl a. En god vän körde ramnumret mot bilregistret och fann då ett Reg.nummer som hade blivit avregistrerat Maj -00. Detta var på hösten -04, så jag gjorde en ursprungskontroll hos Bilprovningen -kostade då 750:-. Allt jag hade låg som lösa delar i bilen

men det räckte tydligen. Sen var det bara att bygga. Som tillstyrkning kring motorn bifogade jag bilder på min motor samt motorcykeln den då satt i, för effektens skull.
Ca 1 år senare körde jag till bilprovningen med hojen på släp och gjorde det sista. The rest is history. En MotoMartin reggad som en 83:a med X som första skyltbokstav
P.s Förbehåller mig rätten att ha fel om bestämmelser o likn. har ändrats efter September -05 D.s