skrotad bil

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Hur funkar det?

Fick en reservdelsbil för en massa år sedan, tog vad jag skulle på den och sedan fick min slöa/lata lillebror den.
Han lyckades förinta :va den innan han hade skrev över den på sig, med resultat att jag fått påminnelse om att betala registeravgift en gång om året.
Har tröttnat efter senaste lappen och beställde nya papper på bilen för att kunna ta den ur registret.
Nu till funderingen, har ju varken bilen/skyltarna kvar = svårt att skrota den på en skrot.
Men på ägarbytes och avregistreringspapperet står att man kan avregistrera utan intyg från skroten!
Är det bara att kryssa i där och skicka in?
Står att man ska redogöra för vad som hänt mm
Måste man skriva nåt där? någon som har någon erfarenhet av sånt här som har tips?
Blir det några pengar tillbaka?

Tacksam för lite tips!

Har du papper på den och har den i närheten så är det ju bara ringa någon skrothandlare. Det finns fullt med annonser i alla fall häromkring med folk som hämtar din bil för 200-300:- så skrota den och ring något. Fyll bara i att du skrotat den själv. Det skall funka.

Ten-0 skrev:
Har du papper på den och har den i närheten så är det ju bara ringa någon skrothandlare. Det finns fullt med annonser i alla fall häromkring med folk som hämtar din bil för 200-300:- så skrota den och ring något. Fyll bara i att du skrotat den själv. Det skall funka.

Jag skrev ett brev och intygade själv att bilen var nerkapad och använd som plåtreservdelslager till mitt folkrace-körande, och att den största kvarvarande plåtbiten var en motorhuv, resten var kastat i plåtcontainern på mitt jobb.

Jag fick ett telefonsamtal av den som hamdlade ärendet på vägverket, bara för att bekräfta att det var OK, men nästa gång kan du väl spara regplåtarna och en liten plåtbit med chassienummret.

I själva verket hade bilen råkat hamna som fyllnadsmassa på industriområdet där den stod (det var inte jag som fyllde över den, den var tömd på vätskor, och jag hade tagit det jag behövde från den, så det gjorde inget för min del)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg