Yabba
Den som lever får se!
- Gick med
- 8 Mar 2005
- Hoj
- KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Hur funkar det?
Fick en reservdelsbil för en massa år sedan, tog vad jag skulle på den och sedan fick min slöa/lata lillebror den.
Han lyckades förinta
den innan han hade skrev över den på sig, med resultat att jag fått påminnelse om att betala registeravgift en gång om året.
Har tröttnat efter senaste lappen och beställde nya papper på bilen för att kunna ta den ur registret.
Nu till funderingen, har ju varken bilen/skyltarna kvar = svårt att skrota den på en skrot.
Men på ägarbytes och avregistreringspapperet står att man kan avregistrera utan intyg från skroten!
Är det bara att kryssa i där och skicka in?
Står att man ska redogöra för vad som hänt mm
Måste man skriva nåt där? någon som har någon erfarenhet av sånt här som har tips?
Blir det några pengar tillbaka?
Tacksam för lite tips!
Fick en reservdelsbil för en massa år sedan, tog vad jag skulle på den och sedan fick min slöa/lata lillebror den.
Han lyckades förinta
den innan han hade skrev över den på sig, med resultat att jag fått påminnelse om att betala registeravgift en gång om året.Har tröttnat efter senaste lappen och beställde nya papper på bilen för att kunna ta den ur registret.
Nu till funderingen, har ju varken bilen/skyltarna kvar = svårt att skrota den på en skrot.
Men på ägarbytes och avregistreringspapperet står att man kan avregistrera utan intyg från skroten!
Är det bara att kryssa i där och skicka in?
Står att man ska redogöra för vad som hänt mm
Måste man skriva nåt där? någon som har någon erfarenhet av sånt här som har tips?
Blir det några pengar tillbaka?
Tacksam för lite tips!