Skrota Vägverkets faxtjänst för ägar-info !

erik skrev:
Personligen tycker jag att ni som anger nackdelar överreagerar en aning. Visst finns det säkert tjuvar som använder tjänsten för att spåra var ett fordon kan tänkas stå parkerat men för att få ett regnr kopplat till ett specifikt fordon krävs att du sett skylten (=fordonet) och då kan man ju lika gärna följa efter och kolla var ägaren parkerar eller bor.

de flesta stölder är impulsbrott... så frågan är om de som verkligen vill "hitta" rätt modell av hoj som dom ska sno leter upp den iaf.... oavsätt hur lätt eller svårt det nu må vara !

Är inte vägverkets tjänst igentligen ett brott mot personuppgiftslagen :va

Får man verkligen lämna ut folks adress & personnummer till vem som helst????

*Superlight* skrev:
Är inte vägverkets tjänst igentligen ett brott mot personuppgiftslagen :va

Får man verkligen lämna ut folks adress & personnummer till vem som helst????

varför inte.... om det inte vore rätt så skulle ju skattevrket oxå vara olagligt.... där kan du ju få reda på det mesta om en person.... långt mer än bara adress !

Det är ganska få personer i det här landet som lever med skyddad identitet.
De som inte gör det, det vill säga de flesta, har personuppgifter som är helt allmäna.

Med lite energi och ett par telefonsamtal kan man få reda på det mesta om folk. På gott och ont. I motorcykelstöldsavseende till viss del av ondo.

Men som vissa nämnde tidigare, vill vi verkligen ta ett kliv tillbaka och bli hemliga?

Webspy skrev:
de flesta stölder är impulsbrott... så frågan är om de som verkligen vill "hitta" rätt modell av hoj som dom ska sno leter upp den iaf.... oavsätt hur lätt eller svårt det nu må vara !

Tror mest letandet av specifika modeller gäller exklusiva fordon med högt värde.

hansome skrev:
Man har ju lärt sig vid det här laget att aldrig parkera cykeln hemma. Fax- och SMS-tjänst eller inte spelar ingen roll tror jag. Den gör mer nytta än illa. Se bara till att hålla cykeln borta från adressen den är reggad på (men det gör väl alla redan? :va )

jag såg faktiskt en hoj som passa in på din busa idag.. mer eller mindre på pricken, men kom inte ihåg ditt reg.nr så jag skicka iväg ett sms till vv & denna var inte lyst stulen. så visst kan man ha nytta av det :tummenupp

wonderwizard skrev:
jag såg faktiskt en hoj som passa in på din busa idag.. mer eller mindre på pricken, men kom inte ihåg ditt reg.nr så jag skicka iväg ett sms till vv & denna var inte lyst stulen. så visst kan man ha nytta av det :tummenupp
Bra att du håller ögonen öppna :tummenupp
UDA 024 var reg.nr men den är nog nedplockad sen länge.
Läste förresten fortsättningen om din hoj, och faan va förbannad man blir. Ge inte upp bara!!!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti