Skrock?

Tiggr

titta en avatar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Kawasaki zx6r
Tjena där ute!
Har funderat på en sak.
Finns det skrock bland roadracing åkare? Det borde väl alla ni som piskar bana veta, eller?

Tex så fanns/finns (minns inte vem) det en fotbollsspelare i Elfsborg som va tvungen att gå ut sist, slå i alla dörrkarmar och till sist sparka på en papperskorg innan han gick ut på planen. Vet att någon flyttade på papperskorgen inför en match och då spelade han kasst..

Men finns det något sånt här i roadracing världen? Någon som måste ta på höger hanske först eller så?

Lycka till i år i alla fall!
(eller det får man kanske inte säga)

Jag brukar, nästan fanatiskt, försöka bryta hojen åt höger i högerkurvor, och vänster i vänsterkurvor. De gånger jag gjort annorlunda brukar det sluta med katastrof. :mattias

Inte för att jag kör roadracing, men före varje tur brukar jag knacka på tanken för att väcka hojen och efter varje tur matar jag hojen med bensin och klappar tanken för att belöna den för ett bra arbete.

Det där med att luta hojen åt samma håll som kurvan svänger har jag hört är bra skit! Försöker tillämpa det så mycket jag bara kan. :D

Vad pysslade Rossi med varje gång han skulle ut och köra i söndagens test?
Eller visade dom samma bilder fler än en gång?

Första årat med kanal som visar moto-gp så jag har ingen aning om det är något tics han har eller bara produktionsbolaget som visat samma bilder flera gånger.

Henrik

Edit
Vad långsamt man skriver....

Last edited:
Såg det ut så här?

[YOUTUBE-ID]3Fl7pKMYft0&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Vad pysslade Rossi med varje gång han skulle ut och köra i söndagens test?
Eller visade dom samma bilder fler än en gång?

Första årat med kanal som visar moto-gp så jag har ingen aning om det är något tics han har eller bara produktionsbolaget som visat samma bilder flera gånger.

Henrik

Edit
Vad långsamt man skriver....

Yep,och ställde sig upp på depåutfarten och hade en liten ritual för sig,var inte säker om det var repris första gången men då vet man.

Henrik

När han sätter sig så och ställer sig upp på cykeln, är väl för att få stället på plats ordentligt? Har jag för mig att jag hört.

Har för mig att jag hört något om att Agostini körde i slips och finskjorta.(under skinnstället, självklart).

När han sätter sig så och ställer sig upp på cykeln, är väl för att få stället på plats ordentligt? Har jag för mig att jag hört.

Förvisso,men det såg ut som det var mer än så,trodde det var reprisbilder andra gången.

Henrik

Så gör ju även jag, så det är nog ingen ritual iaf :)

Nä, jag tror inte han gör det som någon ritual heller.

Men för att återgå till huvud frågan, finns det ingen banförare som ängnar sig åt något "maniskt"?

Och NEJ, jag räknar inte att svänga vänster i en vänster böj som ritual eller mani. Det händer ju faktiskt att jag gör det samma..

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...